• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170764
+
-

شهردار تهران در جشنواره شهید رجایی عنوان کرد

رشد کاریکاتوری شهر نتیجه سیاست‌های گذشته است

گزارش 2
رشد کاریکاتوری شهر نتیجه سیاست‌های گذشته است

بیست‌ویکمین جشنواره شهید رجایی، آیین تکریم کارمندان شهرداری تهران و گرامیداشت روز کارمند با حضور شهردار تهران در برج میلاد برگزار شد و علیرضا زاکانی رشد و پیشرفت همه‌جانبه شهر را یک سیاست مطلوب دانست و با بیان اینکه در شورای ششم و مدیریت شهری جدید به این موضوع پرداخته می‌شود، گفت: «سیاست‌های گذشته باعث شده شهر رشد کاریکاتوری پیدا کند و در نتیجه‌ بخش‌های مختلف در این فرایند جای خود قرار گرفته‌اند.» به گزارش همشهری، وقتی از نهاد شهرداری صحبت می‌کنیم از یک نهاد خدمتگزار اجتماعی می‌گوییم که اهدافی در بطن خود دارد و مسئولیت‌های بزرگ و سنگینی به آن سپرده شده است. شهردار پایتخت با بیان این مطلب گفت فعالیت‌ها و خدمات شهرداری از یک‌سو به شهر و از سوی دیگر به شهروندان مرتبط می‌شود و توجه به امر شوراها به‌ویژه شورای شهر، در اداره شهر بر مدار مردم، امری قطعی است. علیرضا زاکانی در ادامه با اشاره به فرایند رشد شهر عنوان کرد: «تا سال ۴۸ شهر توسعه شمالی - جنوبی و بعد از آن شرقی - غربی داشته و این رشد ناموزون و کاریکاتوری شرایطی ایجاد کرده که باید آن را به یک رشد حقیقی و واقعی تبدیل کنیم؛ چراکه همه این مسائل باعث شده امروز از کم‌مسکنی رنج ببریم، از ترافیک و آلودگی هوا آزرده‌خاطر باشیم و به‌نوعی زیست در شهر بدون آسایش و آرامش باشد.» 

شهرداری باید نقطه آغاز تغییر در شهر باشد
در این دوره سعی می‌کنیم با اولویت‌بندی مشکل مسکن کارمندان خودمان را حل کنیم؛ چراکه کارمند باید انگیزه داشته باشد که مشکل مسکن مردم را حل کند. این مطلب را سکاندار پایتخت گفت و تأکید کرد: «ما یک خانواده واحد هستیم و در این خانواده هرکدام یک مسئولیت را می‌پذیریم. کارمندی که بناست خدمت ویژه‌ای ارائه کند، باید با روی خوش، آگاهی را به مردم ارائه دهد. به‌طورکلی مجموعه شهرداری باید به نقطه آغاز تغییر در شهر تبدیل شود.»

شنبه، بوستانی ۱۸ هکتاری افتتاح می‌شود 
آن‌طور که سکاندار پایتخت گفته شنبه بوستان 18هکتاری در منطقه 18افتتاح می‌شود. احداث تفرجگاه در کن هم موضوع دیگری است که در جشنواره شهید رجایی زاکانی به آن اشاره و عنوان کرد: «برای ما صیانت از باغ‌های کن اهمیت دارد؛ بنابراین هزار هکتار آن تبدیل به تفرجگاه می‌شود و 70هکتار دیگر را به سرانه‌ها اختصاص می‌دهیم. همچنین بیش از ۳۰۰هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی و ظرفیت‌های بی‌نظیری داریم که می‌تواند خطرات تهران را تبدیل به ایمنی و آسایش کند؛ اگر اراده لازم در شهرداری وجود داشته باشد، تهران به گلستان تبدیل می‌شود. پس باید دست‌به‌دست هم دهیم و در کنار یکدیگر گام‌ برداریم.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید