• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170763
+
-

افتتاح بخش میانی خط 6 تا پایان سال

رفع نواقص ایستگاه‌ها و تکمیل خطوط، 2 اولویت مهم شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل ریلی (مترو) است و آن طور که مدیرعامل شرکت مترو گفته، کارها با جدیت در حال پیگیری هستند و تا پایان سال، بخش میانی خط 6مترو راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش همشهری، طبق ضوابط استانداردها، هر یک از ایستگاه‌های مترو باید 2ورودی داشته باشند؛ اما درگذشته این ضابطه خیلی موردتوجه نبوده و اکثر ایستگاه‌ها با یک ورودی بهره‌برداری ‌شده‌اند. موضوعی که مسعود درستی روز گذشته در مراسم افتتاح ورودی ایستگاه‌های شهید رضایی در منطقه 15و اشرفی اصفهانی در منطقه 5 به آن اشاره کرد و گفت: «ساخت و بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه‌ها در دستور کار شرکت مترو قرار گرفته است تا از این طریق بتوانیم حداقل استانداردها را رعایت کنیم.» مدیرعامل شرکت مترو در ادامه، خطوط هفت‌گانه را یک شبکه دانست و تأکید کرد: «تا زمانی که تمام نواقص خطوط هفت‌گانه رفع نشود، مترو راندمان و کارآیی مناسبی نخواهد داشت و عملاً نقش آن در جابه‌جایی مسافر کمتر خواهد بود. ازاین‌رو سعی داریم رفع نواقص خطوط را در اسرع‌وقت انجام دهیم تا بتوانیم از این شبکه حمل‌ونقلی بهینه استفاده کنیم.» او با بیان اینکه بخش میانی خط 6مترو تا پایان سال تکمیل می‌شود، گفت: «تا پایان مهر برخی از اقدامات در بخش میانی خط 6به پایان می‌رسد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال با راه‌اندازی این بخش، یکپارچگی تردد از دولت‌آباد تا بخش شمالی این خط برقرار شود.»

رفع نواقص خط 3 با بودجه 1400میلیارد تومان
در حاشیه این مراسم (افتتاح ورودی جدید ایستگاه‌های اشرفی اصفهانی و شهید رضایی) محسن هرمزی، قائم‌مقام شرکت مترو تهران به همشهری گفت که رفع نواقص و تکمیل ورودی خطوط مترو درگذشته به‌ کُندی انجام می‌شد و در این دوره مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد. او با بیان اینکه برای ساخت ورودی (شهید رضایی و اشرفی اصفهانی) حدود 75میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: «با بهره‌برداری از ورودی جدید ایستگاه شهیدرضایی، دسترسی 17شهریور از سمت خیابان منصور و 17شهریور به مترو تسهیل می‌شود. او به رفع نقص خط3 اشاره و عنوان کرد: «برای ساخت یک کیلومتر خط مترو نیاز به 1500میلیارد تومان بودجه است؛ درحالی‌که امروز برای رفع نواقص در خط 3باید 1400میلیارد تومان هزینه شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید