• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 12 شهریور 1401
کد مطلب : 170416
+
-

شوق شیخ!

پرسپولیس با جذب دیاباته نقل‌وانتقالات توفانی‌اش را تمام کرد؛ انتقالی که باعث شور و شوق مضاعف هواداران شده و البته هر بهانه‌ای را از کادرفنی گرفته است

شوق شیخ!

کش‌وقوس‌‌های قرارداد شیخ دیاباته و پرسپولیس هم سرانجام به پایان رسید و او بالاخره بعد از سفر به تهران، قرارداد رسمی‌اش را با این باشگاه امضا کرد. مهاجم جدید قرمزها برای آنکه زمان را هم از دست ندهد، خیلی زود به تمرین تیم‌اش ملحق شد و حالا حتی این احتمال وجود دارد که او در فهرست دیدار با هوادار نیز قرار بگیرد. در حقیقت هر چقدر پروسه جذب این بازیکن برای باشگاه با تأخیر روبه‌رو بود، روند استفاده از او سرعت خواهد گرفت. دیاباته می‌تواند در کنار لوکادیا، یک ترکیب مرگبار در خط حمله پرسپولیس بسازد. فصل برای این تیم در حالی شروع شد که مهدی عبدی به‌تنهایی در خط حمله قرار می‌گرفت. گل‌محمدی اما در هفته‌های گذشته شیوه بازی تیم‌اش را تغییر داده و از 2مهاجم به‌صورت همزمان در ترکیب استفاده می‌کند؛ اتفاقی که موجب شده تنها یک هافبک دفاعی در ترکیب اصلی قرار بگیرد و سروش رفیعی نیز در زمین عقب‌تر برود. در نبرد با صنعت نفت آبادان، این امید عالیشاه بود که در کنار لوکادیا در خط حمله قرار گرفت؛ بازیکنی که در همان نیمه اول، 2 بخت کلیدی گلزنی را از دست داد و نمایش چندان خوبی در این مسابقه نداشت. حالا ورود شیخ دیاباته، می‌تواند معادله‌های خط حمله این تیم را کاملا تغییر بدهد.

با ورود شیخ دیاباته، حالا دیگر پرسپولیس تیم کاملی به‌نظر می‌رسد. دیگر هیچ جای تردید و ابهامی در مورد این تیم باقی نمانده و آنها عملا به یکی از بهترین ترکیب‌های تاریخ باشگاه رسیده‌اند. حالا دیگر یحیی هیچ بهانه‌ای برای موفق‌نشدن با این تیم ندارد. او در طول فصل گذشته دائما از این موضوع گلایه داشت که باشگاه شرایط کافی برای رسیدن به موفقیت را در این تیم فراهم نکرده است. از شروع این فصل هم او بارها روی کلیدواژه «مهاجم خارجی» تأکید داشت و مدیران باشگاه به جای یک خرید، 2مهاجم خارجی برای او جذب کردند؛ 2ستاره که هر کدام رزومه قابل‌توجهی دارند. لوکادیا در بهترین لیگ‌های دنیا بازی کرده و توانسته دروازه تیم‌های قدرتمندی را باز کند و دیاباته نیز سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را دارد. به‌جز این 2نفر، مهاجمانی مثل مهدی عبدی و حامد پاکدل نیز در عضویت باشگاه هستند. درصورت اضافه‌شدن عیسی آل‌کثیر در نیم‌فصل، پرسپولیس صاحب 5مهاجم تخصصی خواهد شد؛ اتفاقی که حتی در بهترین سال‌های برانکو نیز برای باشگاه رخ نداده است. نفراتی مثل وحید امیری و امید عالیشاه نیز می‌توانند در مقاطعی به خط حمله اضافه شوند و یک خط آتش استثنایی برای پرسپولیس بسازند. این تیم برای قهرمانی، دیگر چیزی کم ندارد. انتظارها از پرسپولیس شاید حتی فراتر از بردن جام باشد. همه توقع دارند تیمی با این ظرفیت هجومی، نمایش‌های جذابی داشته باشد و گل‌های زیادی را نیز در طول فصل به ثمر برساند.

شیخ دیاباته نخستین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال ایران است که بعد از یک دوره حضور در استقلال، پیراهن باشگاه پرسپولیس را به تن می‌کند. قبل از او چند بازیکن دیگر به‌صورت مشترک برای هر دو تیم بازی کرده‌اند اما همه این بازیکن‌ها قبل از استقلال، برای پرسپولیس به میدان رفته بودند. ژاک الونگ الونگ نخستین بازیکنی بود که بعد از امضای قرارداد با پرسپولیس، مدتی را نیز در باشگاه رقیب گذراند و در این تیم چندان موفق نبود. هوار ملا‌محمد نیز بعد از ملحق‌‌شدن به جمع قرمزها، برای آبی‌ها نیز بازی کرد. تا امروز گادوین منشا آخرین یاغی خارجی فوتبال ایران به شمار می‌رفت که بعد از یک دوره بسیار کوتاه از این باشگاه جدا شد و برای تیم‌های دیگری در لیگ برتر بازی کرد. شیخ دیاباته امیدوار است نسبت به 3یاغی قبلی، تجربه بهتری در تیم جدیدش داشته باشد. او خرید بسیار مهمی برای پرسپولیس به‌حساب می‌آید و آخرین نقطه ضعف این فصل باشگاه را نیز برطرف می‌کند.

دیاباته قبل از ورود به فوتبال ایران، در فرانسه برای باشگاه‌هایی مثل نیس، متز و نانسی به زمین رفته بود. آخرین مقصد او قبل از پیوستن به استقلال نیز لیگ امارات بود. دیاباته در استقلال، 2فصل کاملا متفاوت را پشت سر گذاشت. او در نخستین فصل، مرد درخشان خط حمله این باشگاه بود؛ بازیکنی که در 28بازی، 19گل برای استقلال زد و روی زمین و هوا، مهارنشدنی به‌نظر می‌رسید. او با زدن 15گل در لیگ برتر، بهترین گلزن فصل نیز لقب گرفت. هر چند که هیچ‌وقت کفش طلایش را تحویل ندادند. او حتی در روزهای اوج بازی برای استقلال نیز، مرد منفوری برای هواداران باشگاه رقیب نبود. به‌خصوص وقتی علی علیپور شادی گل‌اش را در دربی تقلید کرد، واکنش بسیار خوبی به این اتفاق داشت. در فصل دوم اما شرایط برای «بچه اکباتان» عوض شد. او زیرنظر محمود فکری درگیر بحران شد و تا پایان فصل هم فرم خوبی پیدا نکرد. زدن تنها 8گل برای استقلال، موجب شد که او در مسیر جدایی از تیم قرار بگیرد. برخی مشکلات مالی با مدیران تیم هم در افت نسبی او دخیل بود. او فصل گذشته دوباره همان آمار رؤیایی استقلال‌اش را در الغرافه تکرار کرد و در 28بازی به 19گل رسید. شیخ حالا سلاح هجومی جدید باشگاه است؛ بازیکنی که یک زوج ایده‌آل با مهدی قایدی ساخته بود و به‌گفته خودش اجازه نمی‌داد هیچ‌کس چپ به مهدی نگاه کند. ببر حالا باید پنجه‌هایش را برای محافظت از لوکادیا باز کند!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید