• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169891
+
-

خدمت‌رسانی پلیس به زائران اربعین تا آخرین نفر

یادداشت
خدمت‌رسانی پلیس به زائران اربعین تا آخرین نفر

سردار حسین رحیمی؛فرمانده انتظامی تهران

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، بسیاری از عاشقان اباعبدالله‌الحسین‌(ع) خود را برای حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین آماده می‌کنند و در این شرایط یکی از مهم‌ترین دغدغه آنها ممکن است تمدید یا دریافت گذرنامه برای ورود به خاک عراق باشد. به همین دلیل است که پلیس از مدتی قبل همه تلاشش را به‌کار بسته تا پاسخ مناسبی به این دغدغه زائران دهد و بر این اساس، اداره گذرنامه و مراکز پلیس+10 ماموریت یافته‌اند تا با خدمت‌رسانی بی‌وقفه نگذارند هیچ زائری از پیاده‌روی اربعین جا بماند.
ارادت پلیس به زائران اباعبدالله الحسین‌(ع) سقف و حدی ندارد و با توجه به این مسئله، پلیس پایتخت تلاش می‌کند تا زمانی که مراجعه‌ کننده‌ای برای اعزام به راهپیمایی اربعین حسینی وجود داشته باشد، به آنها خدمت‌رسانی شود. بر این اساس نیروهای جدیدی از سایر بخش‌های پلیس به ادارات گذرنامه و پلیس+10 ملحق شده‌اند تا کار صدور یا تمدید گذرنامه به سرعت انجام شود و هر چند با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، مراجعانی که متقاضی گذرنامه هستند به این ادارات بیشتر شده‌اند، اما همه تلاش‌ همکاران من این است که با سرعت دادن به خدمت‌رسانی حتی اجازه ندهند که در این مراکز صف تشکیل شود.
بنابراین زائرانی که قصد دریافت گذرنامه برای ورود به خاک عراق را دارند، یا افرادی که قصد تمدید گذرنامه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین را دارند می‌توانند با مراجعه به ادارات گذرنامه یا 130دفتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) که در سطح تهران دایر است نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند. از طرفی افرادی که قصد دریافت برگ گذر ویژه اربعین یک‌بار مصرف که به آنها اجازه می‌دهد یک‌بار بتوانند از مرز ایران و عراق خارج و دوباره به خاک ایران برگردند نیز می‌توانند با مراجعه به این مراکز برای دریافت برگه گذر ویژه اقدام کنند.
هدف همکارانم در پلیس پایتخت این است که هر فردی که برای دریافت یا تمدید گذرنامه یا دریافت برگه گذر ویژه به ادارات ذکر شده مراجعه کند، در همان روز پذیرش و کارهای مربوط به درخواست او انجام شود و بر این اساس باید اشاره کنم که ساعت کاری در این ادارات سقف ندارد و به همه شهروندان اطمینان خاطر می‌دهم که تا زمانی که کارهای مربوط به درخواست آخرین مراجعه‌کننده انجام نشده است، همکارانم به فعالیت در این مراکز ادامه خواهند داد.
در سال‌های اخیر و با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از عزیزان و عاشقان امام‌حسین(ع) موفق به حضور در راهپیمایی اربعین نشدند و به همین دلیل امسال با استقبال زیاد و گسترده‌ای از سوی مردم برای سفر به عراق و عتبات عالیات روبه‌رو خواهیم بود و این مسئله بار مسئولیت پلیس در تسهیل صدور و تمدید گذرنامه و خدمت‌رسانی به زائران حسینی را بیشتر کرده و به همین دلیل همه همکارانم در پلیس گذرنامه و دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تلاش می‌کنند تا امسال هیچ زائری از پیاده‌روی اربعین جانماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید