• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169659
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ADjzB
+
-

نمی‌خواستم به مسابقات جهانی بروم

سعید اسماعیلی از قهرمانی در مسابقات جوانان جهان و کام‌بک‌های شگفت‌انگیزش در این رقابت‌ها می‌گوید

نمی‌خواستم به مسابقات جهانی بروم

سعید اسماعیلی در وزن 60کیلوگرم در مسابقات جوانان جهان توانست به مدال طلا برسد. اسماعیلی در دور دوم در مقابل کوتو گومی از ژاپن تا آستانه شکست پیش رفت ولی برگشت فوق‌العاده‌ای داشت و توانست در عرض چند ثانیه امتیازات لازم برای پیروزی را کسب کند و حریف قدرتمند خودش را شکست دهد. در دیدار فینال دوباره این اتفاق برای او افتاد و تا ثانیه‌های آخر از حریف ارمنستانی خود عقب بود و مدال طلا دور از دسترس‌اش به‌نظر می‌رسید ولی به قول اهالی فوتبال با یک کام‌بک دیدنی 4امتیاز کسب کرد و روی سکوی نخست دنیا ایستاد. همشهری در گفت‌وگو با اسماعیلی درباره این بازگشت‌ها و مسیر پیش روی او صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید.

  کشتی را از کجا شروع کردی؟
اهل خوزستان و شهرستان دزفول هستم و به‌خاطر علاقه‌ای که به این رشته داشتم کشتی را زیرنظر آقای حمزه ارقش از ۱۰سالگی شروع کردم. تا الان کشتی را ادامه داده‌ام و امیدوارم در آینده به مدال طلای جهان و المپیک برسم.

 مسابقات جهانی چطور بود؟
سطح مسابقات واقعا بالا بود. تمام کشورها با آمادگی خوبی حاضر شده بودند و جز تیم روسیه تمام قدرت‌های کشتی جهان در این مسابقات حضور داشتند. قبل از مسابقات با برنامه‌ریزی کادر فنی تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته بودیم و می‌دانستم نتیجه می‌گیریم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

 با توجه به اینکه مسابقات امیدهای جهان حدود 2ماه دیگر برگزار می‌شود. برای حضور در این رقابت‌ها هم برنامه دارید؟
قبل از اعزام گفته شده بود مدال‌آوران و کسانی که طلای جوانان را می‌گیرند برای ملی‌پوش شدن در امیدها شانس دارند و حالا من امیدوارم نفر فیکس تیم ملی در مسابقات امیدهای جهان باشم. طلای جهان برایم انگیزه شده تا با قدرت مسیر پیش رویم را ادامه دهم تا به مدال در رده‌های بالاتر برسم.

 در 2کشتی تا آستانه شکست پیش رفتی ولی در چند ثانیه پایانی نتیجه را عوض کردی و به قول فوتبالی‌ها کام‌بک زدی. چه اتفاقی در این دو کشتی افتاد؟ آیا این سبک مبارزه‌ات است که در ثانیه‌های پایانی امتیاز بگیری؟
همیشه اینطور نبودم ولی یک اتفاق قبل از اعزام همه‌‌چیز را تغییر داد. 2 هفته پیش پسرعمویم فوت کرد و واقعا خیلی سخت بود چون از نظر روحی اصلا در شرایط خوبی قرار نداشتم. شرایطم به‌نحوی بود که حتی نمی‌خواستم به مسابقات بیایم ولی با این حال در 6دقیقه کشتی خودم را حفظ می‌کردم. شکست را قبول نمی‌کردم و برای برنده شدن تلاش کردم که خدا را شکر موفق هم شدم.

 از نظر فنی به کدام کشتی‌گیر علاقه داری؟
سبک آقای حبیب اخلاقی را خیلی دوست داشتم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید