• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169632
+
-

اخذ معاینه فنی بدون صف

برای تسریع خدمت‌رسانی به شهروندان، ساعت کار مراکز معاینه فنی شهر تهران افزایش یافت

معاینه فنی
اخذ معاینه فنی بدون صف

تابستان کم‌کم به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و با شروع موج دوم سفرها، مراجعات به مراکز معاینه فنی افزایش‌ یافته است؛ ازاین‌رو مسئولان ستاد معاینه فنی خودروی تهران تصمیم گرفته‌اند با افزایش ساعت کار این مراکز، فرایند خدمت‌رسانی را تسریع کنند. شهروندان برای اطلاع از ساعت کار و نشانی دقیق مراکز معاینه فنی خودرو می‌توانند به نشانی inspection.tehran.ir مراجعه کنند.
به‌گزارش همشهری، کاهش آلایندگی‌های ناشی از وسایل‌نقلیه، کاهش تصادفات، کاهش هزینه تعمیرات، احترام به قانون و... از مزیت‌های انجام معاینه فنی خودرو هستند و شهرداری تهران با راه‌اندازی 16مرکز ثابت و 7واحد سیار تلاش کرده با حضور متخصصان بهترین خدمات را در این مراکز به شهروندان ارائه دهد. فقط کافی است مردم با گرفتن نوبت اینترنتی از سامانه تهران من (My.tehran.ir) یا سایت ستاد معاینه فنی خودرو (Inspection.tehran.ir) بدون معطلی از این خدمات استفاده کنند. البته پذیرش حضوری هم انجام می‌شود، اما خودروهایی که با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت اینترنتی مراجعه می‌کنند، بدون صف، همراه با خودروهای مراجعه برای بار دوم به بالا معاینه می‌شوند. این در حالی است که به‌گفته محسن تبریزی‌مهر، معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراکز واقع در جنوب شهر نیز اغلب بدون صف هستند.
او با بیان این مطلب که کیفیت خدمات و دقت و صحت انجام کار در مراکز معاینه فنی شهر تهران در کشور ممتاز و برجسته است به پایگاه خبری شهر گفت: «طی 5ماهه نخست سال۱۴۰۱، حدود ۷۵۰هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات ۹درصد افزایش داشته است.» او افزود: «طی 5ماه نخست امسال نقص مربوط به آلایندگی ۷۵هزار، همراستایی ۴۴هزار، کمک فنر ۲۰هزار، تست ترمز ۵۶هزار و وضعیت ظاهری ۸۳هزار دستگاه خودرو مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی شده و در نهایت برای دریافت معاینه فنی توسط راکبین، رفع ایراد شده‌اند.» اینطور که تبریزی گفته است درمجموع ۲۹درصد از خودروها به‌علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند. به هر ترتیب عده‌ای زمان‌بر بودن انجام معاینات فنی را بهانه‌ای برای مراجعه نکردن به این مراکز عنوان می‌کنند، اما به‌گفته مجید سلمانی، معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروی تهران کل فرایند معاینات که 4مرحله است در کمتر از 15دقیقه انجام می‌شود.

 جزئیاتی از مراکز معاینه فنی شهر تهران

  553000گواهی معاینه فنی از ابتدای سال تا پایان مردادماه صادر شده است.
  101000گواهی‌های صادر شده معاینه فنی برتر بوده است.
  17درصد خودروها توانسته‌اند گواهی معاینه فنی برتر دریافت کنند.
  5000خودرو روزانه به‌طور میانگین به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می‌کنند.
  9مرکز (بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، نیایش، آبشناسان، چمران، دماوند و خاوران) برگه معاینه فنی برتر صادر می‌کنند.
  8مرکز (بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، دماوند، چمران، نیایش و آبشناسان) برای مراجعه اول رایگان معاینه فنی تاکسی‌ها، خدمات ارائه می‌دهند.
مراکزی مانند الغدیر در یافت‌آباد، چمران در خیابان شهید رجایی، دماوند در سه‌راه تهرانپارس، امام رضا(ع) در جاده خاوران، شهدای زمان‌آباد در شهرری، فدائیان اسلام و بعثت جزو مراکز فاقد صف هستند.
هم‌اکنون خودروهای تولید داخل شهریور۱۳۹۷ و ماقبل و خودروهای وارداتی آگوست۲۰۱۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.
مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، آبشناسان، سراج، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو و تمامی واحدهای سیار از ساعت ۷ لغایت ۱۷ فعال هستند.
مراکز الغدیر، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان‌آباد، چیتگر و ابوذر از ساعت ۷ لغایت ۱۶ و مراکز شقایق و چمران از ساعت ۷ لغایت ۱۵ ارائه خدمات می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید