• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 2 شهریور 1401
کد مطلب : 169503
+
-

ناامیدی در کار نیست!

از دست دادن جام جهانی تجربه تلخی به‌حساب می‌آید اما حتی اگر این اتفاق رخ بدهد، صیادمنش نباید در حسرت این ماجرا بماند

ناامیدی در کار نیست!

مصدومیت ستاره جوان هال‌سیتی در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاده و ممکن است این بازیکن را برای چند‌ماه دور از میادین نگه‌دارد. اساسا چنین مصدومیت‌هایی در رقابت‌های چمپیونشیپ چندان دور از انتظار نیست. چرا که سطح دوم فوتبال انگلیس همیشه با 2فاکتور مهم شناخته می‌شود؛ اول فیزیکی بودن و درگیری‌های شدید در جریان هر مسابقه و دوم، بازی‌های پرشمار و فشرده‌ای که فشار زیادی به ستاره‌ها وارد می‌کنند.‌ اللهیار شروع خوبی در هال‌سیتی داشت و بعد از حضور در این باشگاه در نیم‌فصل دوم فصل گذشته، باشگاه تصمیم گرفت قراردادش را دائمی کند. او حتی به ترکیب ثابت این باشگاه مطرح در فوتبال انگلیس هم رسید اما حالا این آسیب‌دیدگی ممکن است او را از نقطه اوج دور کند. هضم این اتفاق آن هم در فاصله فقط چند‌ماه تا جام جهانی، تجربه دشواری برای صیادمنش خواهد بود. هیچ‌چیز اما نباید روند پیشرفت این مهره درخشان را متوقف کند.
با حضور آزمون، مهدی طارمی، جهانبخش و علی قلی‌زاده که مهره‌های مورد علاقه اسکوچیچ در ترکیب ثابت تیم ملی هستند، بعید است که ‌اللهیار در کوتاه‌مدت به یک بازیکن فیکس برای این تیم تبدیل شود. با وجود این سرمربی کروات تیم ملی نشان داده که اعتقاد زیادی به این بازیکن دارد. زمانی که مهدی طارمی به‌خاطر یک توییت و جنجال‌های بعدی، از تیم ملی ایران خط خورد، صیادمنش بازیکنی بود که شماره او را برای مدتی کوتاه به تن کرد و برای ایران به زمین هم رفت. حتی با بازگشت دوباره طارمی نیز روند دعوت صیادمنش به اردوها متوقف نشد و او دوباره پای ثابت اردوهای تیم ملی ایران بود. حالا در فاصله‌ای کوتاه تا شروع جام‌جهانی، مصدومیت در بدترین موقع ممکن به سراغ این بازیکن آمده است. مرد شماره 9هال‌سیتی در هر 4مسابقه تیم‌اش در شروع این فصل به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت. او در نبرد هفته اول با بریستول 84دقیقه بازی کرد و در 2بازی بعدی روبه‌روی پرستون و نوریچ، 90دقیقه در زمین بود. بدشانسی بزرگ این ستاره اما در دیدار چهارم با برنلی اتفاق افتاد. جایی که او بعد از 55دقیقه حضور در زمین آسیب دید و چاره‌ای به جز ترک زمین مسابقه نداشت. این مصدومیت در حالی رقم خورده که در شرایط عادی او باید اواخر شهریورماه خودش را به آخرین اردوی جدی تیم ملی قبل از برگزاری جام جهانی معرفی می‌کرد. در واقع ممکن است این مصدومیت شانس حضور در جام‌جهانی را از این ستاره جوان بگیرد.
آنچه موجب می‌شود‌ اللهیار همواره به‌عنوان یک فوتبالیست کاملا حرفه‌ای در ایران شناخته شود، مسیری است که این بازیکن در این سال‌ها طی کرده است؛ مسیری که به‌درستی و با مجموعه‌ای از تصمیم‌های هوشمندانه سپری شده است. صیادمنش بعد از درخشش در رده‌های پایه فوتبال ایران، راهی استقلال شد و خیلی زود توانست خودش را در این باشگاه به‌عنوان یک ستاره تثبیت کند. بدون شک ماندن در استقلال به لحاظ مالی، تصمیم بهتری برای او بود اما صیادمنش تصمیم گرفت در همان سن و سال کم به فوتبال ترکیه برود و چالش بزرگ‌تری را پشت سر بگذارد. دوران حضور در ترکیه به هر دلیلی فرصت کافی برای درخشیدن را در اختیار او قرار نداد. در این شرایط سخت، او یک تصمیم درست دیگر گرفت و به فوتبال اوکراین رفت و به یک بازیکن بسیار مهم در این کشور تبدیل شد. صیادمنش به جای ماندن در اوکراین و درجا زدن در این کشور، راه تازه خودش را در انگلیس پیدا کرد و به باشگاه هال‌سیتی رفت. او در یک زمان بسیار کوتاه به مهره محبوب هواداران این باشگاه تبدیل شد و روی سکوها نیز مورد تحسین قرار گرفت. این ستاره حالا در 21سالگی، در 4کشور مختلف فوتبال بازی کرده است؛ روندی که در نوع خودش حیرت‌آور به‌نظر می‌رسد و می‌تواند او را به بلندترین قله‌های دنیای فوتبال برساند.
 هنوز معلوم نیست که این مصدومیت، جام جهانی را از صیادمنش می‌گیرد یا نه. البته که از دست دادن جام جهانی تجربه تلخی به‌حساب می‌آید اما حتی اگر این اتفاق رخ بدهد، صیادمنش نباید در حسرت این ماجرا بماند. او می‌تواند از این تلخی، به‌عنوان یک انگیزه بزرگ برای آینده‌اش استفاده کند. درست همانطور که سردار آزمون جام جهانی 2014را با تصمیم مربی در آخرین روزها از دست داد اما به سختی تمرین کرد تا در اردوهای بعدی، ستاره بی‌چون و چرای تیم ملی باشد. شکی نیست که ‌اللهیار نیز فرصت‌های بسیار زیادی برای درخشیدن در تیم ملی در قامت ستاره‌ای از نسل جدید خواهد داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید