• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 2 شهریور 1401
کد مطلب : 169500
+
-

خطر نرسیدن به جام جهانی

هنوز فصل شروع نشده مصدومیت‌ها از راه رسیدند

مصدومیت مهدی طارمی خدا را شکر به خیر گذشت، اما‌اللهیار صیادمنش و وحید امیری همچنان وضعیت آسیب‌دیدگی نامشخصی دارند و ممکن است یک یا هر دوی آنها به جام جهانی قطر نرسند. امیری که پیش از پایان فصل پیش تن به جراحی کمر داد و هنوز شرایط تمرین گروهی پیدا نکرده اما صیادمنش تازه داشت در پست وینگ‌بک چپ در تیم هال‌سیتی می‌درخشید که آن اتفاق برایش رخ داد. این دو تنها بازیکنان مهمی نیستند که حضورشان در جام جهانی آینده به خطر افتاده است.

واینالدوم|   واینالدوم پس از انتقال آزاد از لیورپول به پاری‌سن‌ژرمن و درحالی‌که بارسلونا مشتری پروپاقرص‌اش بود، روز خوش ندید. او در فصل پیش تنها در 7درصد دقایق ممکن در ترکیب پاریسی‌ها به میدان رفت و حتی یک‌بار هم در ترکیب ثابت نبود. او می‌توانست در لیورپول بماند یا به بارسلونا برود و زیرنظر رونالد کومان که در تیم ملی هلند با هم کار کرده بودند، بازی کند اما تیم پرستاره فرانسوی را انتخاب کرد. او در تابستان امسال متوجه اشتباهش شد و تصمیم گرفت به تیمی برود تا بتواند بیشتر بازی کند، چون جام جهانی در پیش است و به بازیکنی که یک فصل و نیم بازی نکرده، پیراهن تیم ملی نمی‌دهند. حضور قرضی او در آاس‌رم و زیرنظر مورینیو تصمیم خوبی بود اما بدشانسی گریبانش را گرفت و دچار مصدومیت شدید شد. فلیکس او را مصدوم کرد. حالا واینالدوم باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد جراحی کند یا تا جام جهانی به مداوای موقت تن بدهد. او احتمالا قطر را از دست خواهد داد. او و برخی بازیکنان مصدوم برای آنکه به قطر برسند، خطر می‌کنند و جراحی را به تعویق می‌اندازند.

تیاگو|  لیورپول در همین ابتدای فصل به بیمارستان هافبک‌ها تبدیل شده است. تقریبا همه هافبک‌های تیم از دسترس خارج شده‌اند. تیاگو از زمان آمدن به لیورپول چندبار دچار مصدومیت و 2‌بار مبتلا به کرونا شده. مصدومیت این‌بار تیاگو از ناحیه ران است. او البته جزو بازیکنان فیکس اسپانیا نیست اما احتمال اینکه جام جهانی را از دست بدهد، وجود دارد. غیر از او نبی کیتا و چیمبرلین هم مصدوم‌اند و همچنین کرتیس جونز که هافبک ذخیره محسوب می‌شود. غیر از هافبک‌ها، بازیکنان دیگری هم به درمانگاه باشگاه رفت‌وآمد دارند ازجمله ماتیپ که باید با کامرون در جام جهانی حاضر باشد، دیوگو ژوتا و کوناته که همگی جام جهانی را در پیش دارند و مصدومیت‌شان موجب نگرانی سرمربیان تیم ملی‌شان شده است.

پوگبا|  پوگبا در منچستریونایتد همیشه یا مصدوم بود یا محروم یا معلوم نبود چرا غایب است. وقتی به‌عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس برگشت، هواداران یووه که خاطرات خوبی از او داشتند، خیلی خوشحال شدند اما این خوشحالی دیری نپایید. او هم مثل کیه‌زا دچار آسیب‌دیدگی طولانی‌مدت شد و بیم آن می‌رود که جام جهانی را هم از دست بدهد. مصدومیت پوگبا به‌حدی است که ممکن است یووه در روزهای کم باقی‌مانده تا پایان مهلت قانونی نقل‌وانتقالات به فکر استخدام یک‌هافبک دیگر باشد چون آلگری هافبک‌هایی مثل بنتانکو و رمزی را رد کرده و آرتور ملو را هم نمی‌خواهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید