• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
چهار شنبه 2 شهریور 1401
کد مطلب : 169499
+
-

به بحران سلام کن

منچستریونایتد بحران را به لیورپول تحویل داد

به بحران سلام کن

مشکل لیورپول چیست؟ لیورپول پس از شکست 2 بر یک از منچستریونایتد رده بیستمی و بحران‌زده، حالا خودش در بحران قرار دارد؛ 2‌تساوی و یک‌شکست چیزی نیست که به‌سادگی در لیگ برتر قابل‌جبران باشد. یورگن کلوپ می‌گوید مشکلی در تیمش نمی‌بیند. مشکل این است که تیم نیاز به خرید هافبک دارد. از میان هافبک‌های زیادی که در این فصل به تیم‌های بزرگ رفتند، می‌توانست یک‌هافبک سهم قرمزها باشد. همین الان من‌یونایتد کاسمیرو را خریده تا به خط هافبک تیمش سروسامانی بدهد. البته لیورپول تیاگو، نبی کیتا، کرتیس جونز و چیمبرلین را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. اگر آنها هم باشند باز هم بازیکن تأثیرگذار کم است. از ترکیبی که در اولدترافورد به میدان رفت تنها 2‌نفر 4‌سال پیش در ترکیب ثابت لیورپول مقابل لستر حاضر بودند و الان اثری از آنها نیست؛ واینالدوم و مانه. کلوپ تیمی دارد که در همه بازی‌ها با ترکیب تکراری به مصاف رقبا می‌رود، چه این رقیب من‌سیتی باشد چه بورنموث.
برخی بازیکنان ثابت ترکیب بیشتر به فکر خودشان هستند تا تیم؛ به‌طور مثال ویرجیل فان‌دایک بیشتر نگران این است که دریبل نخورد تا اینکه تیم گل نخورد. ویرجیل یک‌تکل صحیح هم جلوی منچستریونایتد ثبت نکرد. سر صحنه گل اول منچستر همانطوری که کلوپ تأیید کرد تنها یک‌نفر یعنی میلنر سعی داشت توپ را دفع کند و سایر نفرات سر جای خود ایستاده بودند. فیرمینو مدت‌هاست تأثیری در نتایج نداشته اما بازی می‌کند. محمد صلاح ماه‌ها درگیر تمدید قرارداد و دوبرابر شدن حقوقش بود و حالا که خرش از پل گذشته، شرایط مثل گذشته نیست. هندرسون تنها هنری که دارد این است که توپ را به عقب یا به نفر کنار دستی‌اش پاس بدهد. آرنولد و رابرتسون مخصوصا نفر اول زیادی هجومی هستند و در دفاع جا می‌مانند. آلیسون بازی با پا ندارد. همه این مشکلات در سال‌های اخیر با تیم بوده اما لیورپول نتیجه گرفته. با این‌حال به‌نظر می‌رسد این فصل اوضاع کمی بد باشد. روی هم رفته تیم به‌وضوح ایراد فنی دارد. دیگر گگن‌پرسینگ مثل گذشته اجرا نمی‌شود. هافبک دفاعی یعنی هندرسون جلوتر از همه مهاجمان در حمله‌ها دیده می‌شود و تیم ضدحمله می‌خورد. بازیکنان در موقعیت دفاعی همگی در یک خط می‌ایستند و همین باعث می‌شود روی یک‌ودوی حریف دفاع تیم بشکند. اندی رابرتسون هم این ایرادات را فهمیده. مدافع چپ لیورپول می‌گوید: «ما باید فکری به حال گل خوردن‌هایمان بکنیم. یونایتد، فولام در این فصل، ولوز و رئال فصل گذشته، همه این تیم‌ها در بازی شروع بهتری از ما داشتند. باید به اساس و روش بازی‌مان برگردیم.»
    عملکرد لیورپول از سال 19-2018 برابر تیم‌های بزرگ زمانی که زوج هندرسون و میلنر ۴۵‌دقیقه یا بیشتر بازی کرده است؛ ۱۵‌بازی، ۴‌برد، ۶‌مساوی و ۵‌باخت.
    لیورپول برای اولین‌بار در 10‌سال گذشته نتوانسته هیچ‌یک از 3‌بازی ابتدایی فصل خود را پیروز شود.
    لیورپول سومین باری است که در این فصل نیمه اول را با شکست پشت‌سر می‌گذارد؛ 2‌بار بیشتر از تمام فصل قبل.
    این نخستین شکست لیورپول در سال2022 در لیگ برتر بود. شیاطین سرخ به 21‌بازی شکست ناپذیری قرمزها در لیگ پایان دادند.
    لیورپول در 2‌بازی از 3‌بازی اول خود در لیگ موفق به ثبت شوت در چارچوب در نیمه اول نشده‌اند؛ برابر فولام و منچستریونایتد. این تعداد برابر است با همین آمار در کل بازی‌های فصل 22-2021.
    گل این هفته صلاح، دهمین گل او به منچستریونایتد بود که این یک‌رکورد در تقابل 2‌تیم به‌حساب می‌آید. او از رکورد استیون جرارد و وین رونی کاپیتان‌های سابق لیورپول و منچستریونایتد در گلزنی در این بازی عبور کرد و نخستین بازیکنی شد که تعداد گل‌هایش دو رقمی می‌شود.
    منچستریونایتد از ۱۹۸۴ تا به امروز در یک‌بازی خانگی که نیمه اول را برنده به رختکن رفته، بازنده نبوده است.
    منچستریونایتد در ۲۰‌بازی اخیری که نیمه اول را مقابل لیورپول برنده به رختکن رفته، نباخته؛ ۱۷‌پیروزی و ۳‌مساوی.
    رشفورد سرانجام در فوتبال دیده شد و گل زد. او از ژانویه گذشته و در ۱۷‌بازی لیگ برتری هیچ گلی نزده بود و پس از 997دقیقه موفق به گلزنی شد. 3‌فصل پیش هم او با پاس مارسیال توانسته بود به لیورپول گل بزند.
    رشفورد در ۷‌تقابل قبلی خود با لیورپول در اولدترافورد موفق به زدن ۵‌گل به لیورپول شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید