• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169256
+
-

راه‌اندازی نخستین زنجیره عرضه آبزیان در زنجان

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: نخستین زنجیره عرضه آبزیان کشور به‌منظور حمایت جدی تر از تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی و توسعه صادرات در این استان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. به گزارش ایرنا، محمود صیاد افزود: زنجیره ارزش آبزیان با هدف کاهش هزینه‌های تولید، تامین ماهی تازه و فرآوری شده مورد نیاز بازار هدف، کمک به افزایش صادرات این پروتئین ارزشمند، تامین بخشی از نیاز به نهاده‌های جامعه آبزی‌پروران، افزایش توجیه اقتصادی فعالیت و تحقق اهداف و برنامه‌های کشت قراردادی در استان زنجان انجام می‌شود.
به‌گفته وی، حمایت‌های جدی‌تر از مزارع، نظارت بر روند تولید آبزیان، زمینه‌سازی برای ارائه وام‌های کم‌‌بهره توسط شرکت مجری این طرح به آبزی‌پروران طرف قرارداد برای ادامه فعالیت، توسعه ناوگان حمل‌ونقل آبزیان و مراکز مجاز عرضه آبزیان از اهداف این طرح است.
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی زنجان گفت: سامانه‌ای طراحی خواهد شد که از طریق آن ماهی را از لحظه ورود به مزارع تا لحظه‌ای که به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد، پایش کند. به‌گفته صیادبورانی، با این روش و با بررسی قیمت، کیفیت و وضعیت تولید، می‌توانیم رتبه‌بندی و برند‌سازی‌ و صادرات آبزیان را مدیریت کنیم.  وی افزود: زنجیره ارزش مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به‌صورت زنجیر گونه انجام می‌شود تا به خلق ارزش منجر شود. مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: هر شرکتی جایگاهی در زنجیره ارزش را به‌خود اختصاص می‌دهد و در این جریان تولید‌کنندگان ورودی‌ها را مهیا می‌کنند، شرکت ارزش را به این ورودی‌ها اضافه کرده و سپس آن را به عامل دیگری در زنجیره، انتقال می‌دهد تا در پایان به مشتری برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید