• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169222
+
-

سرنوشت مبهم

عیاری در اکران «رکر» موفق می‌شود؟

چهره
سرنوشت مبهم

 کیانوش عیاری برای ساخت چهاردهمین فیلم سینمایی خود، پروانه ساخت گرفت. فیلمسازی که 2 فیلم قبلی‌اش اکران نشد و سریال جدیدش هم از تلویزیون پخش نشد.

عطاران در «رکر»
هفته آخر شهریور ماه بود که کیانوش عیاری، فراخوانی برای فیلم تازه‌اش منتشر کرد. ‌ گروه سازنده «رکر» با انتشار فراخوانی از علاقه‌مندان و هنرجویان بازیگری سینما و تئاتر در بازه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال دعوت کرده‌اند تا عکس و ویدئویی کوتاه ارسال کنند. یک ماه از زمان انتشار فراخوان دعوت به بازیگری گذشته و قرار است کیانوش عیاری پس از ۶ سال دوری از سینما، با «رکر» به سینما برگردد.
پیش‌تر رضا عطاران به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم معرفی شده بود. فیلمبرداری این فیلم که در مرحله پیش تولید قرار داشت، شروع می‌شود.

توقف در «کاناپه»
عیاری که آخرین فیلم ساخته شده‌اش با نام «کاناپه» از سال ۱۳۹۵ تاکنون همچنان توقیف شده است، قصد دارد یک فیلم سینمایی جدید با نام «رِکر» به تهیه‌کنندگی رضا رخشان بسازد، فیلم پروانه ساختش را گرفته است. هر چند تابستان 2 سال قبل خبرهایی درباره این فیلم عیاری با بازی رضا عطاران منتشر شده بود. رخشان که در فیلمبرداری و عکاسی سینما هم سابقه دارد، پیش‌تر فیلم‌های کمدی «هزار پا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «ضد‌گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی را تهیه‌ کرده است. این پروانه ساخت در حالی صادر شده که می‌توان گفت عیاری جزو معدود فیلمسازان مطرح است که در ۱۰ ماه گذشته مجوز تولید یک فیلم جدید دریافت کرده است.

ناکام در تلویزیون
عیاری در حالی چهاردهمین فیلم سینمایی خود را کلید می‌زند که هم در پخش سریال تازه‌اش (87متر) به نتیجه نرسید و هم نتوانست بعد از «خانه پدری»، «کاناپه» را هم روی پرده ببرد.  عیاری در 4 سال گذشته مشغول ساخت سریالی با نام «۸۷ متر» برای تلویزیون بود که از سال گذشته آماده پخش شد ولی با وجود آنکه در مقاطعی، زمان پخش این سریال اعلام شد، هنوز مجوز رفتن روی آنتن سیما را پیدا نکرده است. قرار بود هفته دوم مردادماه سال گذشته، این سریال روی آنتن شبکه یک برود، اما این کار صورت نگرفت و در نهایت عنوان شد که بعد از اربعین همان سال، روی آنتن می‌رود. ولی باز هم خبری نشد.«87متر» عیاری به‌نظر می‌رسد سرنوشت مشابهی همچون «سرزمین کهن»، ساخته یکی دیگر از کارگردان‌های سینما یعنی کمال تبریزی داشته باشد.

کت چرمی هم می‌آید
همچنین در همین جلسه‌ای که برای فیلم «رکر» پروانه ساخت صادر شده است. شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر خود با ساخت فیلمنامه‌ «کت چرمی» به تهیه‌کنندگی سیدمحسن (کامران) حجازی، کارگردانی حسین میرزامحمدی و نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد نیز موافقت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید