• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169224
+
-

خط قرمزهای دبیر جشنواره فیلم کوتاه

مهدی آذرپندار در نشست خبری سی‌‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که قرار است از ۲۷‌مهر‌ماه برگزار شود، به نخستین نکته‌ای که اشاره کرد، پایبندی به خط‌ قرمزهاست. به گزارش همشهری، دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: «من در حوزه اخلاقی به خط قرمزهایی مقید هستم که ابایی هم ندارم بگویم مخالف آن جریان هستم، چون قرار نیست من‌ بخشی از یک موج باشم، به‌خصوص آنکه این جشنواره‌ها تمام می‌شوند و من قرار است جای دیگری پاسخگو باشم.»
او به شکل صریح عنوان کرد: «مضامین ممنوعه در جشنواره امسال درباره دگرباش‌ها و اقلیت‌های جنسی است که نه می‌توانیم با این موضوع، فیلم بپذیریم و نه می‌خواهیم چنین کاری را انجام دهیم. همچنین مقوله کودک‌کشی و خشونت درباره کودکان جزو مسائلی است که روی آن سختگیری و حساسیت داریم، به‌ویژه آنکه می‌بینیم یک آموزشگاه سینمایی اصلا این مقوله را سفارش داده درحالی‌که در همه جای دنیا با این موضوع با حساسیت برخورد می‌شود.‌ باید تلاش کنیم دست‌کم مسئله حقوق بشری را در این مورد رعایت کنیم. این موضوع در فیلم کوتاه، ترند شده و به هیأت انتخاب پیشنهاد دادیم که اگر چنین روایتی در فیلمی تکان‌دهنده بود بررسی کنند که آیا از شدت موضوع است یا قدرت فیلمسازی کارگردان.»
آذرپندار همچنین با اشاره به موضوعات سیاسی در جشنواره امسال گفت: «از اعلام تا اعمال فاصله زیاد است و ما اصلا با تعداد زیادی فیلم در بخش سیاسی مواجه نیستیم ولی عجیب است که در موضوع دگرباش‌ها به اندازه انگشتان 2 دست، فیلم داریم. با این حال درباره بررسی تولیدات سیاسی باید در جشنواره قضاوت کرد، چون اعلام آن به اعمالش لطمه می‌زند. ما در حوزه عدالت آموزشی و کارگری اصلا فیلم نداریم، اما از آن سو در بخش اخلاقی و زناشویی و موضوع‌های شاد، ‌زیاد فیلم داریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید