• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168865
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KrKYJ
+
-

آماربازی

وریا غفوری (فولاد) و سجاد دانایی (تراکتور) با ثبت 3دریبل موفق، بهترین دریبل‌زن‌های هفته اول لقب گرفتند و جالب این است که وریا این آمار را فقط با 20دقیقه حضور در زمین به‌دست آورده است. کاپیتان سابق استقلال که در این فصل به فولاد پیوسته، در بازی اول تیمش مقابل نفت آبادان از دقیقه70 به زمین رفت و طی همان دقایق 3دریبل موفقیت‌آمیز داشت. سجاد دانایی، بازیکن تکنیکی ذوب‌آهن در فصل گذشته نیز در نخستین بازی‌ رسمی‌اش برای تراکتور 82دقیقه در زمین بود و 3بار موفق به دریبل‌زدن بازیکنان گل‌‌گهر شد. این دو نفر تکنیکی‌ترین بازیکنان هفته اول بودند و به همین دلیل در جمع ترین‌ها قرار گرفتند.

شوتزن‌ترین بازیکنان هفته اول 2بازیکن خارجی لیگ بودند؛ یکی قدیمی، یکی تازه‌وارد؛ یکی برزیلی یکی از پرتغال. لوسیانو پریرا که در 38سالگی از فولاد به مس رفسنجان پیوسته در نخستین بازی‌اش برای نارنجی‌ها هم گل زد و هم رکورددار قرار‌گرفتن در موقعیت شوتزنی بود. پریرا 6بار به سمت دروازه نساجی ضربه زد که یکی از ضرباتش تبدیل به گل شد. اما ریکاردو آلوز پرتغالی که تازه به ترکیب تراکتور اضافه شده هم در هفته اول به رکورد 6شوت رسید و البته پاس گل تیمش را هم برای عباس‌زاده ارسال کرد. شیمبا و آلوز در حالی 6ضربه به سمت دروازه حریفان زدند که در هفته اول تعداد شوت‌های 4تیم از 16تیم لیگ به 6نرسید.

اما موفق‌ترین بازیکن هفته اول در نبردهای هوایی عماد میرجوان بود که در این فصل بین 2تیم نفتی لیگ جابه‌جا شده و از مسجدسلیمان به آبادان رفته است. میرجوان که بهترین گلزن تاریخ نفت مسجدسلیمان است، در نخستین بازی‌اش برای آبادانی‌ها 90دقیقه در زمین بود و یک شوت و 2عملکرد دفاعی هم داشت اما نقطه قوت او برتری در نبردهای هوایی بود. میرجوان مقابل فولادی‌ها 10نبرد هوایی را پیروز شد که این یک رکورد برای هفته اول لیگ بود. همچنین در این هفته بیشترین دفع توپ را حامد شیری از نساجی داشت (13) و بیشترین تکل موفق را هم مسعود ریگی از سپاهان و منصور باقری از نفت مسجدسلیمان زدند (6 تکل موفق). ضمن اینکه بالاترین تعداد پاس صحیح در این هفته به نام موسی کولیبالی ثبت شد که در ترکیب فولاد 97پاس صحیح داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید