• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168847
+
-

تا پایان مرداد به «دماوند» و «علم‌کوه» صعود نکنید

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از کوهنوردان درخواست کرد که تا پایان مردادماه به ارتفاعات دماوند و علم کوه صعود نداشته باشند.
 مهدی ولی‌پور درخصوص خطرات احتمالی در ارتفاعات کشور گفت: «با توجه به گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی، ایران نیز تحت‌تأثیر این شرایط قرار گرفته است که نتیجه آن سیلاب‌های روزهای اخیر بوده است.»
او افزود: «در چنین شرایطی نقاط کوهستانی به کانون مخاطرات بدل می‌شوند که نسبت به گذشته نیز با توجه به شرایط پیش آمده تفاوت‌هایی دارد. در گذشته هشدار هواشناسی از پیش صادر می‌شد و مشخص بود که در چه روزهایی نباید به سمت ارتفاعات حرکت کرد اما امروزه وضعیت به‌گونه‌ای شده است که در زمان کوتاهی بارش‌های رگباری در ارتفاعات شکل می‌گیرد و منجر به وقوع سیلاب می‌شود.»
براساس اعلام جمعیت هلال احمر؛ ولی‌پور ادامه داد: «در روزهای اخیر تمایل به صعود به علم‌کوه و دماوند زیادشده است و متأسفانه به‌علت همین شرایط نامساعد در هر 2 قله نیز سوانحی رخ داد که منجر به تلفات جانی شد. در هشدارهای گذشته تأکید شده بود که تا پایان مردادماه شهروندان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند که متأسفانه به این هشدارها بی‌توجهی می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید