• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168842
+
-

سهم دانش‌آموزان از تولید ناخالص ملی

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: محور اصلی نظام آموزشی و تربیتی پس از تصویب این سند، انتقال ارزش‌های اصیل جمهوری اسلامی ایران برای نهادینه شدن هویت ملی است.
یوسف نوری در بخش دیگر سخنان خود در مراسم معارفه مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری، با اشاره به حضورش در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ترسیم سیاست‌های برنامه هفتم، یادآور شد:« در جمع بخشی از اقتصاددانان برای ترسیم سیاست‌های برنامه هفتم بودم. پژوهشی را از سال ۷۱ تا ۸۵ توسط دانشگاه تهران به سفارش آموزش و پرورش برای تعیین نقش آموزش و پرورش در تولید ناخالص داخلی انجام دادیم. متوجه شدیم ارزش افزوده آموزش و پرورش بعد از بخش معدن بالاترین است. این مطالعه طولی و توسط نهادی معتبر انجام شد. نتایج آن برایمان جالب بود. نقش مقطع ابتدایی در تولید ناخالص داخلی ۱۶درصد و نقش کل دوره متوسطه و آموزش عالی ۴درصد بود.» وزیر آموزش و پرورش افزود: «درباره نرخ بازگشت سرمایه آموزش هم تحقیق انجام شد و نتیجه‌اش نظیر نتیجه یادشده در تولید ناخالص داخلی بود.»
او معتقد است که تمرکز بر کودکان ارزش افزوده اقتصادی را به همراه دارد و تولید ناخالص داخلی کشور را ارتقا می‌بخشد و این امر در حالی است که به آن توجهی نمی‌شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به انتقاد برخی از بازگشایی مدارس در فروردین ماه، تصریح کرد: «این بازگشایی‌ها در حالی بود که نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و... توسط دانش‌آموزان بهتر از دانشجویان انجام می‌شد که نشان‌دهنده سواد سلامت در بین دانش‌آموزان است.»/ایسنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید