• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168834
+
-

با مردم/بی آبی مردم شهرکرد باورکردنی نیست

چند سال قبل به شهرکرد سفر کرده و زیبایی‌های ناب بام ایران را از نزدیک دیدم. زیباترین قسمت سفر ما دیدن تونل کوهرنگ و حجم آب آن بود و امروز وقتی خبرها از بی‌آبی در این شهر می‌گویند حیرت کرده و واقعا نمی‌دانم چه باید گفت. مدیریت آب قطعا از داشتن آن مهم‌تر است زیرا کشورهای کم آب بسیاری هستند که بحران آبی ندارند اما برنامه‌های کارشناسی نشده در طول دهه‌ها باعث شده اکنون یکی از پرآب‌ترین استان‌های ایران آب شرب نداشته باشد. جدای از برنامه‌های مسئولان، ضروری است مردم برای حفظ ذخایر آب و مصرف صحیح آب یاری کنند.
هاشمی از تهران 

کارت منزلت بازنشستگان اصفهانی کارآمد نیست
به‌رغم وعده‌های سازمان امور رفاهی، تفریحی، ورزشی و گردشگری شهرداری اصفهان مبنی بر استفاده از کارت منزلت در نقاط مختلف شهر با هدف تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران، جز تخفیف ویژه نیم بها کردن کرایه اتوبوس‌های شهری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، هیچ استفاده دیگری برای این کارت‌ها تعبیه نشده است. ازجمله استفاده در مترو ‌یا بازدید از مراکز فرهنگی یا امکانات ورزشی مانند دیگر شهرهای ایران می‌تواند از مزایای این کارت‌ها باشد.
محمود بلیغیان از اصفهان

پیامک
طرح دارویاب درست عمل نمی‌کند
با اجرای طرح دارویاب قرار بود مشکلات کمبود یا نایاب بودن داروها برای همیشه رفع شود، ‌اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و هنوز هم بعضی داروها نایاب یا کمیاب هستند و معلوم نیست کدام وجدان سلیم و بیداری می‌تواند قبول کند که داروها سر از بازار سیاه و قیمت‌های نجومی درآورد و بیماری مقابل چشم عزیزانش پرپر شود. اگر کارکرد دارویاب پیدا کردن دارو از داروخانه مطمئن نیست، ‌پس چیست؟ 
عزیزی از تهران 

پارک دیالمه در اراک پاتوق  افراد خلافکار شده است
پارک دیالمه در محله 17دستگاه اراک برای خانواده‌ها قابل استفاده نیست و متأسفانه ناامنی ایجاد شده در پارک محل را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است. این پارک به‌دلیل طراحی نامناسب و جانمایی اشتباه چندان هم قابل نظارت نیست و به مرور ممکن است محل تجمع معتادان و خلافکاران شود و اتفاقات ناگواری برای مردم محله بیفتد. قسمت بسیار کوچکی از پارک با تجهیزات بسیار مختصر به کودکان اختصاص دارد، فضای زیادی به‌عنوان مسیر عبور خودرو سنگفرش شده و سرسبزی‌ها را بلعیده، قسمت شمالی پارک نیز با شمشادهای بلند محصور شده و جایی برای پاتوق اراذل و اوباش است. ورودی‌های پارک نیز همواره با موتورسیکلت‌های این جوانان مسدود بوده و مزاحمت‌های فراوانی برای ساکنان ایجاد شده است. مسئولان می‌توانند با همراهی ساکنان و شورای مسجد المهدی نسبت به سالم‌سازی‌ پارک دیالمه و فراهم کردن محیطی امن برای خانواده‌ها اقدام کنند.
بهجت از اراک

پیام
اجبار به تزریق واکسن به‌صورت جدی پیگیری شود
جا دارد مسئولان در مورد افرادی که هیچ دوزی از واکسن را نزده‌اند وارد عمل شوند و اجازه ندهند این افراد آزادانه در اجتماع بگردند. هر چند که بیماری کرونا تا حد زیادی کنترل شده است ولی جا دارد مسئولان نسبت به کسانی که اهتمام کافی نسبت به تزریق واکسن و تمدید دوزهای تکمیلی ندارند اقدامی بکنند تا این قشر عامل شیوع سویه‌های جدید کرونا در جامعه نشوند.
رسولی از زنجان 

چک دادن برای کمک به مدرسه در کجای قانون آمده است؟
همه مدارس دولتی در مقطع ابتدایی ارقامی را از والدین دانش‌آموزان اخذ می‌کنند که هیچ پشتوانه قانونی ندارد. تحصیل رایگان حق همه مردم است و حداقل تا پایان یک مقطعی نباید از والدین بچه‌ها پول خواست. برای ثبت‌نام دخترم در مقطع سوم ابتدایی 3میلیون تومان داده‌ام و گفته‌اند بابت باقی کمک‌ها به مدرسه باید چک بدهیم! این چگونه کمکی است که باید اجباری انجام شود و بابتش چک هم بدهیم؟ و این اتفاقات در حالی است که مسئولان اعلام کرده‌اند که بیش از 50درصد دانش‌آموزان ایران هیچ هزینه‌ای برای تحصیل پرداخت نمی‌کنند! 
ربیعی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید