• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168802
+
-

استاندار کربلا با شهردار تهران در برج میلاد دیدار کرد

همکاری‌های تهران و کربلا در اربعین حسینی

نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا با علیرضا زاکانی، شهردار تهران در برج میلاد دیدار کرد و شهردار پایتخت با اشاره به همکاری‌ها در هنگام برگزاری مراسم اربعین در کربلا گفت که ملت ایران و عراق با افتخار در مسیر سازندگی و کمک به یکدیگر برای خلق افتخار و بزرگی عظمت اسلام در کنار هم هستند و امیدواریم روزبه‌روز این نزدیکی بیشتر شود.
به گزارش همشهری، در این دیدار تفاهمنامه همکاری میان تهران و کربلا امضا شد و علیرضا زاکانی گفت: «طی جلسه‌ای که در کربلا برگزار شد، ظرفیت‌های مختلف شهر تهران را تشریح کردیم و امروز آماده‌ایم در قالب همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف ازجمله حمل‌ونقل، پسماند، خدمات شهری و مهندسی و فنی و عمرانی و... این خدمتگزاری را تبدیل به چارچوبی کنیم تا بتوانیم این خدمت را جاری و ساری کنیم.»
شهردار تهران با بیان اینکه تجربیات کنونی مدیریت شهری در تهران و هر آنچه در آینده کسب می‌شود، در خدمت مردم عراق و کربلا است، عنوان کرد که امیدواریم این همکاری‌ها مقدمه‌ای شود تا بتوان توفیقات را برای تهران و کربلا در بهره‌مندی از ظرفیت‌ها به‌ویژه در زمان اربعین حسینی(ع) فراهم کند.

خدمت‌رسانی به زوار امام‌حسین(ع)
در ادامه مراسم استاندار کربلا با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق دهد خدمتگزار زوار امام‌حسین(ع) باشیم، گفت که برای یک مأموریت مهم یعنی خدمت‌رسانی به زوار امام‌حسین(ع) اینجا هستیم. به‌گفته نصیف جاسم الخطابی بهترین خروجی این دیدارها تبدیل‌شدن تجربیات به نقشه‌های میدانی و عملی است تا خدمت‌رسانی به زائران بهتر شود. او در ادامه با بیان اینکه میلیون‌ها زائر در ایام اربعین وارد کربلا می‌شوند تأکید کرد: «تمام دستگاه‌های اجرایی در مراسم اربعین در موضوعاتی چون خدمات شهری، استقبال و اسکان دخیل هستند و از این‌رو همکاری نزدیک با کشور ایران می‌تواند روند خدمت‌رسانی بهتر به زائران را بسیار تسهیل کند. همچنین شهرداری تهران، شهرداری بزرگ در منطقه است و ما می‌خواهیم در حوزه مختلف شهری ازجمله ساخت‌وساز و خدمات شهری از تجربیات تهران استفاده کنیم تا با گسترش روابط و همکاری دوجانبه به الگویی برای منطقه تبدیل شویم.» استاندار کربلا در پایان گفت که برای شکل‌دادن به همکاری‌های دوجانبه لازم است کمیته‌های تخصصی مشترک در هر بخش ایجاد شود تا خدمات به شکل مطلوب‌تری ارائه شود.

استفاده از تجربیات متروی تهران در کربلا
استاندار کربلا همچنین در فرایند بازدید از خط یک مترو گفت: «صنعت مترو جزو صنایع با فناوری بالا به‌حساب می‌آید و توانمندی ایران در ساخت و توسعه مترو با استفاده از توان مهندسی و ظرفیت شرکت‌های داخلی، قابل‌تحسین است؛ بنابراین خواستار استفاده از تجربیات متروی تهران هستیم اگرچه به‌خاطر شرایط خاک کربلا، امکان ساخت مترو به‌صورت زیرزمینی وجود ندارد اما برای ساخت مترو روی زمین منتظر حضور تیم متخصص از تهران هستیم.» نصیف جاسم الخطابی در ادامه با اشاره به قدیمی بودن سامانه کنترل ترافیک شهر کربلا تأکید کرد: «هر سال مراسم‌ متعددی در شهر کربلا برگزار می‌شود که شاهد حضور میلیونی افراد و ترافیک هستیم و با توجه ‌به تعاملات خوبی که بین ما و شهرداری تهران برقرار شده امیدواریم بتوانیم از دانش و تجربه متخصصان این حوزه استفاده کنیم. همچنین در ایام اربعین حسینی شاهد ورود بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰هزارخودرو هستیم که امیدواریم با به‌روزرسانی سامانه کنترل ترافیک کربلا توسط متخصصان ایرانی بتوانیم ترافیک این مراسم را کنترل کنیم.»
استاندار کربلا همچنین در بازدید از مرکز کنترل ترافیک و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با سیدمجتبی شفیعی، معاون شهردار تهران دیدار کرد و برای تبادل و به ‌اشتراک گذاشتن تجربه و تخصص در حوزه حمل‌ونقل عمومی و ترافیک تأکید شد.

خدمات ویژه شهرداری تهران در مراسم اربعین
رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران در جلسه هماهنگی ویژه‌برنامه‌های اربعین حسینی شهرداری تهران از رفع موانع در مراسم اربعین خبر داد و گفت: «امسال علاوه‌بر مرزها در موقف‌ها(شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا) قرارگاه ایجاد می‌کنیم تا خدمات بهتر و مطلوب‌تر به زائران ارائه شود.» محمدامین توکلی‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های اربعین امسال با شعار «انا من حسین» و «سلام یا مهدی» اجرا می‌شوند، عنوان کرد: «همان رویکردی را که برای برنامه‌های اربعین دنبال می‌کنیم باید برای راهپیمایی جاماندگان تکرار کنیم و این برنامه‌ها در تهران با محوریت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران انجام خواهد شد.» به‌گفته او ارائه خدمات در مرزها و سپس برگزاری پویش‌های داخل عراق، هم در موقف‌ها و هم در مسیر پیاده‌روی، بخش دیگر برنامه‌های ستاد اربعین است و در پایان هم اختتامیه فعالیت‌های ستاد اربعین در شهر نجف خواهد بود.

دیدار با اعضای شورای‌عالی استان‌ها
شهردار تهران همچنین در مراسم جداگانه‌ای با تعدادی از اعضای شورای‌عالی استان‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند. همگرایی و یکپارچه‌سازی‌ طرح‌های شهری، تامین اعتبارات مورد نیاز، ساختار شهرداری‌ها و نیروی انسانی، لزوم تغییر نگاه به مدیریت شهری و لزوم واگذاری برخی امور به شهروندان، ارتباط مستمر با مجمع کلانشهرها، کاهش کمک‌ها و درآمدهای مالی، توجه به درآمدهای پایدار و ارتقای جایگاه شورای‌عالی استان‌ها ازجمله موضوعاتی بود که رئیس و اعضای شورای‌عالی استان‌ها در حضور شهردار تهران پیرامون آنها به بیان نظرات خود پرداختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید