• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 25 مرداد 1401
کد مطلب : 168721
+
-

افسردگی در پاریس

آیا امباپه به‌خاطر مسائل خانوادگی ناراحت بود یا از دست نیمار عصبانی شد؟

افسردگی در پاریس

پاری‌سن‌ژرمن 3‌مسابقه پیاپی شامل یک‌سوپرجام فرانسه مقابل نانت و 2‌بازی اول لیگ مقابل کلرمون و مون‌پلیه را با بردهای پرگل به پایان برد اما انگار برد مقابل چنین تیم‌های ضعیفی با آن همه ستاره گران‌قیمت به خیر نمی‌گذرد. در این تیم بر سر زدن پنالتی دعواست. چند سال پیش نیمار با کاوانی برای پنالتی‌ها و ضربات آزاد دعوا و کتک‌کاری داشتند که در نهایت کاوانی مجبور به جدایی شد. این‌بار اما قضیه فرق دارد. نیمار دیگر مثل سابق سوگلی ناصر الخلیفی نیست. در دعوای بین او و امباپه کسی که در نهایت ضرر می‌‌کند، ستاره برزیلی است.
در ماجرای قصه‌های هزار و یک‌شب تمدید قرارداد امباپه شایعاتی مطرح شد که هرگز کسی آنها را تکذیب نکرد. شایعات حاکی از آن بود که امباپه قدرتی فراتر از یک بازیکن در باشگاه خواسته. او برای آنکه راضی شود که به رئال‌مادرید نرود، درخواست کرده نقل‌وانتقالات تیم زیرنظر خودش باشد، پوچتینو برود و نیمار تیم را ترک کند. غیر از مورد نیمار بقیه سفارش‌‌ها و اردهای ارباب اطاعت شد. درباره نیمار شایعات نقل‌وانتقالات زیادی مطرح شد که برخی تیم‌ها او را می‌خواهند اما این بازیکن در اقدامی غافلگیرانه به امباپه پاتک زد و بندی در قراردادش را که به او اجازه می‌داد بدون نظر باشگاه و یکطرفه قراردادش را تمدید کند، فعال کرد. او حالا اگر بخواهد کنار گذاشته شود، هزینه گزافی روی دست باشگاه فرانسوی می‌گذارد.
در جریان دیدار مقابل مون‌پلیه که 5 بر 2 به سود پی‌اس‌جی به پایان رسید و نیمار هت‌تریک کرد، امباپه حال خوبی نداشت. او در دقایق ابتدایی بازی یک‌پنالتی را خراب کرد اما پاریسی‌ها بار دیگر صاحب ضربه پنالتی شدند و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند ستاره فرانسوی می‌خواست پشت ضربه دومین پنالتی هم قرار بگیرد اما نیمار مانع او شد تا ستاره برزیلی این پنالتی را به گل تبدیل کند. گالتیه، سرمربی تیم هم دخالتی در این ماجرا نداشت.
این نخستین بازی کیلیان امباپه برای پاریسی‌ها در فصل جدید بود که اگرچه با ثبت یک‌گل به نام این مهاجم فرانسوی در دقیقه69 همراه بود، اما او را در کانون انتقاد قرار داد، البته نه به‌خاطر از دست دادن پنالتی اول تیمش. در وقت استراحت کوتاه نیمه اول برای نوشیدن آب و استراحت (کولینگ بریک) درحالی‌که همه بازیکنان به کنار زمین رفتند تا نفس تازه کنند، امباپه ترجیح داد به‌تنهایی در میانه میدان بایستد و منتظر بازگشت هم‌تیمی‌‌هایش که در حال گرفتن دستورات تاکتیکی جدید از سرمربی تیم کریستوف گالتیه بودند، بماند. یک‌ویدئوی کوتاه دیگر هم وایرال شده که در آن امباپه وقتی می‌بیند موقع ضدحمله ویتینیا به او پاس نمی‌دهد و توپ را به مسی می‌سپارد، قهر می‌کند و می‌ایستد و یک گوشه برای خودش قدم می‌‌زند. کیلیان در نهایت در دقیقه 86 تعویض شد و جای خود را به پابلو سارابیا داد. شاید اگر او این روزها را پیش‌‌بینی می‌کرد که زورش به نیمار نمی‌رسد و این شرایط پیش می‌آید، حتما به رئال مادرید می‌رفت. حالا هم هواداران پاریس از او دلخورند هم رئالی‌ها.
گالتیه، سرمربی تیم رفتار کیلیان را به این شکل توجیه کرد: «کیلیان آخرین بازی‌اش را 3‌هفته پیش انجام داده بود و به همین دلیل من می‌دانستم که از نظر جسمانی این بازی برای او سخت خواهد بود. او یک جنگجوست و می‌خواهد خوب بازی کند، سریع باشد و وقتی که نمی‌تواند اینطور باشد به هم می‌ریزد. طول می‌کشد تا او به آمادگی صد‌درصدی برگردد. زمانی که به اوج آمادگی برسد، حتی بیشتر از این تأثیرگذار خواهد بود. این‌جور بازیکنان دوست دارند گل بزنند و مدام حمله کنند. اینکه او ناراحت باشد، کمی طبیعی است و آن‌هم به‌خاطر آمادگی بدنی نسبتا پایین‌ترش در قیاس با دیگر هم‌تیمی‌هایش است.» او درباره تعویض نیمار هم توضیح داد: «نیمار را عمدا تعویض کردم تا مورد تشویق هواداران قرار بگیرد.»
پس از این مسابقه توییت‌ها و پست‌های زیادی علیه خودخواهی امباپه از سوی هواداران منتشر شد. نیمار همه آنها را لایک کرد و به این شکل نارضایتی و اعتراضش به تبدیل‌شدن امباپه به پنالتی‌زن اول تیم را در فضای مجازی نشان داد. یکی از توییت‌هایی که او لایک کرده بود، به این مضمون بود: «حالا دیگر رسمی است. امباپه آن کسی است که پنالتی‌های پاری‌سن‌ژرمن را می‌زند. مشخص است که این هم وابسته به قرارداد جدیدش است چون در هیچ باشگاهی در دنیا، نیمار پنالتی‌زن دوم تیم نمی‌شود، هرگز! به‌نظر می‌رسد که این داستان به قراردادش مربوط می‌شود. امباپه مالک PSG شده است!»
در توییت دومی که نیمار‌ آن را پسندید، آمده بود: «امروز در بازی PSG، نیمار گل زد و یک‌بار دیگر با ضربه پنالتی‌اش دروازه‌بان را تحقیر کرد. در سوی دیگر امباپه ضربه پنالتی‌اش را خیلی بد زد و آن را از دست داد. بعد از بازی، سرمربی گفت که امباپه در ادامه فصل پنالتی‌زن اول تیم خواهد بود. عجب تصمیم مزخرفی!» در توییت سوم لایک‌شده توسط نیمار هم از این بازیکن به‌عنوان بهترین پنالتی‌‌زن دنیا یاد شده بود.
در آخرین تمرینات پیش‌فصل هم مسی در جریان تمرین به‌خاطر حرکت خشن سرخیو راموس به سمت او حمله‌‌ور شد اما بین 2بازیکن درگیری پیش نیامد. اداره کردن این همه ستاره نازپرورده زیرنظر مدیری نازپرورده‌تر به نام ناصر الخلیفی که یوفا هم جلودارش نیست، کار سختی است. فعلا بوهای خوبی از این باشگاه نمی‌آید. به‌زودی جلسه‌ای بین کامپوس –مدیر ورزشی باشگاه-‌ گالتیه، امباپه و نیمار برگزار خواهد شد. برخی منابع خبری ادعا کرده‌اند که پدر و مادر امباپه در آستانه جدایی هستند و دلیل ناراحتی این بازیکن همین است.

این خبر را به اشتراک بگذارید