• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 25 مرداد 1401
کد مطلب : 168719
+
-

عادت به ریمونتادا

رئال مادرید مقابل حریف گمنام هم نمی‌تواند بدون کام‌بک ببرد

عادت به ریمونتادا

رئال مادرید هم مثل بارسلونا در هفته اول لالیگا به زحمت افتاد. بارسا اگر در هفته اول مساوی کرد، این مساوی در برابر گربه‌سیاه آبی اناری‌ها بود. رایو وایکانو هر دو بازی رفت و برگشت فصل پیش را از بارسا برده بود و در سومین رویارویی پیاپی هم گلی از این تیم نخورد. اما رئال مقابل تیمی قرار می‌گرفت که تازه به لالیگا برگشته بود. آلمریا با اینکه موقعیت‌ها و درصد مالکیت کمی داشت، رئال را خیلی اذیت کرد. مدافع عنوان قهرمانی درنهایت با 2‌گل واسکس و آلابا توانست مثل همیشه ریمونتادا (کام‌بک) بزند و به بازی برگردد.
   آلابا در نخستین لمس توپش گل زد. او بلافاصله پس از ورود به زمین درحالی‌که بازی خوابیده بود، از روی ضربه آزاد گل زد. در ابتدا برنامه این بود که آلابا پس از ضربه ایستگاهی وارد شود، اما آنچلوتی قبل از این کار سرعت تعویض را افزایش داد و آلابا وارد زمین شد. آلابا درباره این گل گفت: «قبل از ورود، آنچلوتی به من گفت که ضربه آزاد را بزنم چون می‌داند که گل می‌زنم. بعد از گل به من تأکید کرد که دیدی گفتم؟!» این دومین گل آلابا از ضربات ایستگاهی با پیراهن رئال است.
   4‌گل آخر رئال‌مادرید از ضربه ایستگاهی مستقیم؛ سرخیو راموس مقابل مایورکا در ژوئن 2020، کروس مقابل بارسلونا در آوریل‌2021، آلابا مقابل شریف در نوامبر‌2021 و آلابا مقابل آلمریا 2022.
   هر 5‌گل آلابا برای رئال‌مادرید در خارج از خانه بوده؛ مقابل بارسلونا (٢بر یک)، مقابل شریف (٣ بر صفر)، مقابل اوساسونا (٣ بر یک)، مقابل فرانکفورت (٢ بر صفر)، مقابل آلمریا (٢ بر یک).
   این سیزدهمین گل عمر داوید آلابا از روی ضربات ایستگاهی بود.
   آلابا سریع‌ترین گل تاریخ رئال را بعد از فصل 06-2005 به ثمر رساند؛ با ۲۸ ثانیه پس از ورود به زمین.
   مارتینس، دروازه‌بان آلمریا 13مهار داشت که 10تای آن ضربه بازیکنان رئال از داخل محوطه جریمه بود. او نمره ۹ گرفت و بعد از 3‌سال نخستین دروازه‌بان لالیگا شد که در یک بازی ۱۳ سیو دارد.
   در 3‌فصل گذشته لالیگا فقط 2تیم موفق به ثبت بیشتر از 15شوت به سمت دروازه حریف شدند؛ رئال مادرید مقابل آلمریا (15شوت) و رئال مادرید مقابل لوانته (16شوت).
   هر بار واسکس برای رئال گل زده، این تیم بازی را نباخته. او 30گل زده و رئال 25بار برنده بوده و 4بار مساوی کرده. لوکاس یک دبل در کارنامه دارد.
   والورده برای بار صدوپنجاهم پیراهن رئال‌مادرید را بر تن کرد و مورد تقدیر قرار گرفت؛ 98برد و 6گل زده و مقادیری ضربه به دیرک دروازه. افتخارات او با رئال؛ یک‌لیگ قهرمانان اروپا، یک‌جام باشگاه‌های جهان، یک‌سوپرکاپ اروپا، 2‌لالیگا و 2‌سوپر‌کاپ اسپانیا.
   این هفته برای اولین‌بار 4‌بازیکن فرانسوی به‌طور همزمان در ترکیب ثابت رئال مادرید قرار گرفتند؛ بنزما، شوامنی، فرلان مندی و کاماوینگا.
   این چهاردهمین فصل بدون شکست رئال در بازی اول بود.
   آنچلوتی بیست‌‌وهفتمین فصل مربیگری‌اش را آغاز کرد. او 21بار در هفته اول لیگ برنده بوده.

این خبر را به اشتراک بگذارید