• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 25 مرداد 1401
کد مطلب : 168718
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ERr0m
+
-

استاد درگیری و سلطان غر

توماس توخل نق‌زن‌ترین سرمربی لیگ برتر است و کونته یکی از دعوایی‌ترین مربیان تاریخ

استاد درگیری و سلطان غر

اولین دربی بزرگ این فصل لندن (آرسنال- کریستال‌پالاس یک دربی یواش است و مدنظر این گزارش نیست) با گل دیرهنگام هری کین در دقیقه98 با نتیجه 2-2 تمام شد. اتفاق عجیب دیدار چلسی و تاتنهام صحنه درگیری بین سرمربیان 2تیم بود. رفتار توخل و کونته که چندبار در طول مسابقه و پس از آن با هم گلاویز شدند، می‌خواهد چه درسی برای بازیکنان‌شان و کودکانی که تصاویر را دیدند، باشد؟ آنها چگونه روی‌شان می‌شود از بازیکنان خود بخواهند آرامش خود را حفظ کنند؟ روی صحنه گل اول تاتنهام، سرمربی 2تیم سینه به سینه با هم درگیر شدند. بعد از گل دوم چلسی توخل با سرعت به سمت کونته رفت و درحالی‌که سر سرمربی تاتنهام پایین بود، از کنارش گذشت و شادی کرد. بعد از گل تساوی دوم تاتنهام و سوت پایان مسابقه 2نفر با هم دست دادند اما توخل دست کونته را بدجور فشرد تا درگیری‌ها ادامه یابد. در این لحظه داور به هر دو کارت قرمز نشان داد. در تونل رختکن هم کونته با کواچیچ، بازیکن ذخیره حریف درگیر شد.
   توماس توخل به‌تازگی و با بررسی‌هایی که از کنفرانس مطبوعاتی‌های مربیان لیگ برتر انجام شده، به‌عنوان غرغروترین سرمربی لیگ شناخته شده است. آلمانی‌ها اهل غرولند هستند اما توماس توخل سلطان غر لیگ برتر انگلیس است.
   آنتونیو کونته هم چندبار سابقه درگیری با مربیان و بازیکنان حریف را داشته است. 6سال پیش وقتی کونته سرمربی چلسی و مورینیو سرمربی منچستر‌یونایتد بودند، با هم درگیر شدند. ابتدا چلسی 4 بر صفر من‌یونایتد را برد و پس از پایان مسابقه مورینیو به سمت او رفت و در گوشش گفت: «وقتی تیمی را با این نتیجه تحقیر می‌کند، لازم نیست آنطور بالا و پایین بپرد. آن حرکات مال زمانی است که یک‌گل در دقیقه پایانی به تیمی می‌زنی و می‌بری.» در بازی بعدی این دو به‌جای صحبت با هم درگیری لفظی پیدا کردند.
   2‌سال پیش وقتی اینتر با سه‌ویا بازی داشت، کونته با بازیکنان حریف درگیر شد و حتی اور بانگا موهای او را کشید و گفت می‌خواسته ببیند که موهایش طبیعی است یا کلاه‌گیس است. کونته خطاب به بازیکن آرژانتینی گفت: «بیرون ورزشگاه می‌بینمت» که البته ندید. کونته معمولا افراد را تهدید می‌کند که بیرون ورزشگاه بایستند. انگار در دوران مدرسه زیاد از این صحنه‌ها دیده!
   کونته در همان دوران حضور در اینتر وقتی با یوونتوس بازی داشتند، با آنیلی، رئیس باشگاه یووه درگیری پیدا کرد. پس از به‌صدا درآمدن سوت پایان بازی دوربین‌ها چهره آندره‌آ آنیلی، مالک باشگاه یوونتوس‌ را نشان دادند که خطاب به سرمربی اینتر فریاد می‌زد و با فحاشی از او می‌خواست که ساکت شود و دهانش را ببندد. کونته در مسیر رفتن به تونل ورزشگاه در بین 2نیمه، به آنیلی و مدیران یووه که روی سکوها حاضر بودند، باحرکت دست توهین کرد.
   کونته 2‌فصل در چلسی بود. سال اول این تیم را قهرمان لیگ برتر کرد و در فصل دوم پنجم شد و جام حذفی را برد. اخراج او این سرمربی را وارد یک دعوای حقوقی طولانی‌مدت با باشگاه انگلیسی کرد. سرانجام پس از جلسه‌های طولانی دادگاه، او موفق شد 26.6میلیون پوند از آبراموویچ غرامت بگیرد که بیشترین غرامت دریافتی یک سرمربی از یک باشگاه در طول تاریخ بود.
   در اینترمیلان فصل اول تیم را تا آستانه قهرمانی پیش برد اما در فصل دوم موفق شد اینتر را پس از یک دهه قهرمان سری‌آ کند. با این‌حال، با مالکان چینی باشگاه درگیر شد و آنها تصمیم گرفتند سرمربی قهرمان را برکنار کنند.
   پس از بازی یکشنبه این هفته مقابل چلسی، کونته عکسی از صحنه دویدن توخل به سمت خودش منتشر کرد و نوشت: «شانس آوردی که ندیدمت وگرنه آن‌طوری به زمین می‌زدمت که حقت بود!» البته 3تا ایموجی خنده هم گذاشته بود تا این جمله شوخی به‌نظر برسد. او و توخل پس از بازی سعی کردند وانمود کنند اتفاقی نیفتاده است، اما شاید رفتار آنها زمینه‌ساز تغییراتی در قانون فوتبال شود. شاید از این پس جایگاه نیمکت‌های 2تیم را از هم دورتر نگه دارند یا باکسی که با خط‌چین برای قلمرو مربیان کنار زمین مشخص شده، فاصله‌اش بیشتر شود ‌یا اصلا بین آنها سیم خاردار بگذارند!

رکوردهای کین و کولیبالی
درحالی‌که لوکاکو و تیمو ورنر به‌عنوان مهاجمان مازاد چلسی در هفته اول رقابت‌های باشگاهی این فصل برای اینتر و لایپزیش گل زدند، باشگاه لندنی همچنان در گلزنی مشکل دارد. هفته اول جورجینیو از روی نقطه پنالتی به اورتون گل زد و در هفته دوم از موقعیت‌های بسیار این تیم در دربی لندن مقابل تاتنهام تنها 2‌توپ وارد دروازه حریف شد، یکی توسط کولیبالی و دیگری ریس جیمز که هر دو مدافع هستند. البته تیم توماس توخل فصل پیش هم تا حد زیادی به گلزنی مدافعانش ازجمله همین جیمز، رودیگر، مارکوس آلونسو و دیگران متکی بود. برای همین است که توخل اصرار دارد اوبامیانگ را به ترکیب اضافه کند. بارسا برای اوبا که زمستان گذشته رایگان از آرسنال جذب شده بود، دست‌کم 20میلیون یورو می‌خواهد و چلسی مشکلی با این قضیه ندارد.
   این نخستین باری بود که توخل نتوانست تیمی که کونته هدایت آن را بر عهده دارد شکست دهد. عملکرد توماس توخل مقابل آنتونیو کونته؛ 7‌برد، یک‌مساوی و بدون باخت.
   هری کین اکنون با سرخیو آگوئرو در لیست بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر برابر است و هر دو 184گل زده‌اند. اندی کول (187)، وین رونی (208) و آلن شیرر (260گل) از او در لیگ برتر بیشتر گل زده‌اند.
   از زمانی که کونته به‌عنوان مربی تاتنهام انتخاب شد، تنها منچسترسیتی (76) و لیورپول (71) امتیاز بیشتری نسبت به تاتنهام (60) به‌دست آورده‌اند.
   این سومین‌بار در 10‌فصل اخیر است که تاتنهام در استمفوردبریج مثبت 2گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. آمار تاتنهام مقابل چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج؛ ۳۷‌بازی، ۲۴‌شکست، ۱۲‌تساوی و یک‌ برد.
   کالیدو کولیبالی نخستین بازیکن چلسی شد که نخستین گل خود را برای این باشگاه مقابل تاتنهام پس از مایکل اسین در سال2006 به‌ثمر رساند.
   کولیبالی به دومین سنگالی تبدیل شد که برای چلسی گل می‌زند. نخستین مورد دمبا با بود.

گلچینی از غرهای توخل پس از دیدار با تاتنهام
   من همیشه فکر می‌کردم وقتی دست می‌دهیم، به چشمان هم نگاه می‌کنیم، او غیراز این فکر می‌کند. نیازی به این نبود و همینطور خیلی چیزهای دیگر. ما هیچ مشکلی از اول نداشتیم.
   هر دو گل قابل شمارش نبود. فقط یک‌تیم شایسته پیروزی بود و آن ما بودیم. من نمی‌دانم هویبرگ و بنتانکو امروز چند تا خطا انجام دادند.
   از چه زمانی کشیدن موی بازیکن در مسابقه فوتبال قانونی است؟ آنها این کار را کردند، و چیزی برای آن نداشتند، یک وضعیت کاملاً ظالمانه.
   احساس می‌کنم این یک دست دادن صادقانه از او (آنتونیو کونته) و یک دست دادن صادقانه از طرف من بود. ما به هم توهین نکردیم و همدیگر را نکوبیدیم. ما برای تیم‌هایمان می‌جنگیم. از همه بازیکنانم عذر می‌خواهم که نتوانستیم برنده از بازی خارج شویم.
   این خوشحالی درست بود. چنین واکنشی می‌تواند باعث رنجش رقبای ما شود، اما آنها هم همین رفتار را داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید