• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 25 مرداد 1401
کد مطلب : 168711
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wpMKg
+
-

نکته بازی/به ما هم عمر نوح بده!

انصافا پدیده عجیب و غریبی است این شرزود تمیروف. یعنی هر لحظه ممکن است کاری از او سر بزند که همه را شوکه کند. یک روز تصویر ژست گرفتنش با سلاح منتشر می‌شود، یک روز با هواداران پرسپولیس خداحافظی می‌کند و یک روز هم استوری می‌گذارد و از خدا «صبر ایوب» می‌خواهد! روشن نیست استوری اخیر تمیروف چه پشت پرده‌ای دارد، همانطور که درست و حسابی مشخص نشد داستان خداحافظی اینستاگرامی او با هواداران چه بود. با این حال احتمالا تمیروف از فشار انتقادات خسته است و به این شکل خواسته به آنهایی که از بازی‌اش ایراد می‌گیرند طعنه بزند. به همین مناسبت بد نیست هواداران پرسپولیس هم از خداوند «عمر نوح» بخواهند، بلکه بالاخره یک روز شاهد درخشش نابغه ازبکستانی در ترکیب تیم‌شان باشند. همه با هم آمین!

شما اهلش نیستید؟
فولاد در هفته اول لیگ با تساوی بدون گل برابر نفت آبادان متوقف شد تا جواد نکونام به‌شدت از وقت‌کشی تیم حریف شاکی شود. سرمربی فولاد مدعی شد اگر تیمش در این بازی دروازه‌بان هم نداشت اتفاقی رخ نمی‌داد. او حتی به عرب‌براقی هم پیله کرد و مدعی شد سبک قضاوت او به سود تیم‌هایی است که وقت تلف می‌کنند. خب البته اتلاف وقت به شکل آماتور تحت هیچ شرایطی قابل‌قبول نیست، اما خود آقای نکونام که اینطور علیه نفتی‌ها موضع گرفته هم گاهی با همین روش‌ها به نتیجه مناسب دست یافته است. به‌عنوان مثال در لیگ قهرمانان آسیا فولاد یک بازی بسته، تأخیری و با چاشنی اتلاف وقت ارائه داد که به‌شدت صدای بازیکنان حریف را در آورد. خواباندن بازی برای شما خوب است و برای رقبا نه؟

فقط و فقط بدشانسی
یحیی گل‌محمدی که در بازی با ذوب‌آهن محروم بود، از روی سکوها توقف تیمش برابر رقیب 10نفره را تماشا کرد. طبیعتا او در اصفهان حق مصاحبه هم نداشت، اما 24ساعت بعد در تهران لب به سخن گشود. او به اهمیت گل اول در چنین مسابقاتی اشاره کرد و گفت که بازی بسته تیم رقیب کار آنها را سخت کرده بود. جانمایه کلام یحیی اما فقط یک جمله بود: «ما بدشانس بودیم.» اساسا هم غیراز این انتظاری از گل‌محمدی نمی‌رفت. پرسپولیس یا برنده می‌شود و جام می‌گیرد که حتما با درایت کادرفنی بوده، یا ناکام می‌ماند که در این صورت پای عواملی همچون اشتباه داوری، بدشانسی، زمین کج، هوای خراب، تورم افسارگسیخته، ترافیک تهران، جنگ روسیه و اوکراین و... در میان بوده و ربطی به کادرفنی نداشته است!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید