• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 24 مرداد 1401
کد مطلب : 168579
+
-

نمایشگاه سئول باز هم تهران را قفل کرد

محل «دائمی» نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بار دیگر دردسرساز شد. همین صبح دیروز، درست هنگامی که بیست‌ودومین دوره نمایشگاه ساختمان تهران1401 دایر شد در مسیرهای منتهی به این نمایشگاه، ترافیک سنگینی ایجاد شد؛ چنان‌که بار دیگر ضرورت انتقال نمایشگاه بین‌المللی به شهرآفتاب را نشان داد. به گزارش همشهری، نمایشگاه بین‌المللی تهران 3درِ اصلی برای ورود و خروج دارد که از صبح دیروز تا عصر در خیابان‌های منتهی به این ورودی‌ها ترافیک به اصطلاح خیابان‌ها را قفل کرده بود. درِ جنوب و درِ جنوب‌غربی نمایشگاه در خیابان سئول قرار دارد، ولی دسترسی به درِ شمال نمایشگاه از بزرگراه چمران میسر است. به این ترتیب، علاوه بر خیابان سئول، ترافیک سنگینی در بزرگراه چمران ایجاد شده بود. به پارکینگ نمایشگاه نیز از بزرگراه چمران دسترسی وجود دارد؛ درحالی‌که ظرفیت پارکینگ پاسخگوی تمام مراجعه‌کنندگان نمایشگاه نیست. همین مسئله ترافیک در محدوده نمایشگاه را افزایش می‌دهد.
با این حال، ترافیک روز گذشته در برخی از معابر بزرگ شهر تهران غیرمنتظره بود؛ به‌خصوص اینکه از هفته گذشته که به تعطیلی آخر هفته منجر شد، معابر شهری از نظر تردد خودروها نسبتا روزهای مناسبی را پشت سر گذاشتند. البته نمایشگاه ساختمان تهران از روز جمعه شروع به‌کار کرد، ولی در روز شنبه وضعیت ترافیک در معابر شهری عادی به‌نظر می‌رسید؛ درحالی‌که روز گذشته ترافیک نه‌تنها در خیابان سئول و بزرگراه سئول که به بزرگراه حکیم، بزرگراه همت، بزرگراه مدرس و خیابان ولیعصر نیز کشیده شده بود. این موضوع روند حرکتی خودروها را به‌شدت کند کرده و این پرسش مطرح شد که چرا عبور و مرور در معابر اصلی شهر تهران مختل شده است؟

مشکلات برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول
نمایشگاه ساختمان تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی برای سازندگان و پیمانکاران ساختمانی محسوب می‌شود. برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مهم دیگر در محل «دائمی» نمایشگاه‌های بین‌المللی دلیل مناسبی برای ایجاد اختلال در شهر به‌نظر نمی‌رسد؛ زیرا خسارت‌های زیانبار آلودگی هوا و محیط‌زیست به‌دلیل تشکیل صف‌های طولانی و درجا کار کردن خودروها، ایجاد ترافیک و راهبندان‌های سنگین، اختلال در معابر بزرگراهی و تأثیر آن بر مختل کردن بزرگراه‌های اطراف و درگیر کردن شبکه معابر محلی را به همراه دارد. همچنین کمبود حمل‌ونقل عمومی مناسب به‌خصوص مترو برای دسترسی به نمایشگاه، ایجاد تأخیر و تداخل در شبکه اتوبوسرانی،   از دیگر مشکلات برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی است.
به همین دلیل، در سال‌های اخیر بحث انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهر آفتاب مطرح شد. در پاییز سال1400 نیز شورای شهر تهران قید یک‌فوریت را برای اجرای طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب» تصویب کرد. با این حال، وزارت صمت باید نمایشگاه بین‌المللی را به شهر آفتاب انتقال دهد که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید