• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 24 مرداد 1401
کد مطلب : 168577
+
-

رفع تصرف املاک به نفع شهر

رفع تصرف املاک شهرداری در برنامه کاری شهرداری‌های مناطق قرار دارد و پایش مستمر املاک موجود در مناطق و نواحی، بخشی از امور روزمره مناطق است. ادارات حقوقی مناطق و همچنین شهرداری تهران پیگیری این امور را برعهده دارند که بعضا ممکن است سال‌ها طول بکشد.  قسمتی از رفع تصرف‌ها که در یک سال گذشته در شهر تهران اتفاق افتاده است را  در زیر می‌بینید.

1400

18آبان- منطقه ۴:  یک ملک مسکونی در خیابان استاد حسن بنا به مساحت ۷۰۰متر و بنای ۶۰۰متر که در ناحیه 2 قرار داشت، رفع تصرف شد.
19آبان- منطقه ۲۱:  یک شرکت خصوصی در محدوده ناحیه 2 منطقه، ۲۵۰۰متر از یک گذر ثبتی را به تصرف خود درآورده بود و در حال واگذاری آن به غیر از طریق مزایده عمومی بود که از این کار جلوگیری شد.
۱۹ آذر -منطقه یک:  یک پلاک ثبتی در خیابان گلابدره، خیابان زبردست، خیابان وزیری (موسوم به باغ وزیری) به مساحت ۱۵هزار و ۷۷۵مترمربع عرصه که در سال۱۳۹۰ توسط شهرداری منطقه یک تهران تملک شده بود، از حدود ۵سال قبل در تصرف افرادی سودجو قرار داشت که زمین مذکور را به پارکینگ عمومی تبدیل کرده بودند؛ این پلاک رفع تصرف شد..
 ۱۲ بهمن- منطقه۶:  یک ملک مسکونی در خیابان ولیعصر(عج)، کوچه پناه به مساحت ۴۰۰متر زمین و دارای 2 طبقه زیرزمین و نیم طبقه همکف با زیربنای ۵۰۰متر که در ناحیه ۵ قرار دارد، رفع تصرف شد.

  1401

21فروردین- منطقه۹ :  یک قطعه زمین مشاعی با کاربری تجاری به متراژ ۲۰۰۰مترمربع که در سنوات گذشته توسط دیگر شرکا تصرف شده بود، آزاد‌سازی‌ شد.
 ۲۲ تیر -منطقه۲:  یک ملک ۵هزار مترمربعی در شهرآرا که این زمین در دهه۴۰ در صلح‌نامه‌ای جهت احداث پارک به شهرداری واگذار شده بود با شکایت شرکت شهر‌آرا منجر به صدور جریمه ۲۵۰میلیارد تومانی برای شهرداری شده بود. اما با تلاش و پیگیری مستمر اداره حقوقی و املاک منطقه به شهرداری تحویل داده شد و از پرداخت جریمه نیز جلوگیری شد.
یک مرداد -منطقه ۸:  مرکز مهارت‌آموزی کوثر شماره 3 شهرداری منطقه۸، به ارزش تقریبی ۴۰میلیارد تومان با دستور معاون دادستان رفع تصرف شد.
23مرداد -منطقه ۱۸ : پروژه مجتمع اداری و تجاری شهیدان بهرامی از سال۹۶ تا‌کنون با توقف عملیات اجرایی در مرحله نازک‌کاری، توسط بخش خصوصی تصرف و به‌صورت غیرقانونی به اشخاص غیرواگذار شده بود که در نهایت تحویل شهرداری منطقه شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید