• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 24 مرداد 1401
کد مطلب : 168573
+
-

پاک شدن چهره ۱۱ منطقه از زباله‌گردها طی ۴۵ روز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران درباره معضل زباله گردی در تهران گفت: این ادعای بزرگی است ولی می‌توانم قول دهم که در ۴۵ روز تا دو ماه آینده ۱۱ منطقه شهر تهران از حضور زباله‌گردها پاک و یا به حداقل ممکن می‌رسد.
به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی عزیزی افزود: در مناطق ۲۲، ۸، ۱۲، ۴ و ۱۵ ورود کرده‌ایم و در مناطق ۴ و ۱۵ زیر ۵۰ درصد زباله‌گرد داریم.
او  افزود: زباله‌گردی‌ پشت پرده داشت. برخی از اتباع اقدام به زباله‌گردی می‌کردند و عده‌ای هم هدایت آنها را برعهده داشتند. هر فرد تا ۲۰۰ زباله‌گرد را ساماندهی می‌کرد و زباله‌ها در گاراژهای غیرمجاز کیلویی ۲ هزار تا ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید. عزیزی با بیان اینکه ۹۵ درصد زباله گردی شبکه‌ای است و کمتر از ۵ درصد افراد به دلیل اعتیاد و مشکلات اقتصادی بر سر مخازن می روند، گفت: حالا از بعضی از این افراد در خطوط پردازش استفاده می‌کنیم. ما زباله‌گردها را جمع آوری نمی‌کنیم بلکه شرایط را به گونه‌ای مهیا می‌کنیم که دیگر آنها نتوانند زباله‌ای پیدا کنند. در حال حاضر حدود ۶ تا ۷ درصد زباله‌های تهرانی‌ها در مبدا تفکیک می‌شود. تفکیک زباله از مبدأ نیاز به فرهنگسازی دارد. باید ۶۰ تا ۷۰ درصد مخازن به مبدأ تولید زباله برود و این رقم قابل توجهی است. البته مخازن زباله در مناطق مرکزی شهر را نمی‌توانیم حذف کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید