• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 20 مرداد 1401
کد مطلب : 168189
+
-

اضلاعِ ناکامی!

رأی نهایی تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال تفاوتی با همان رأی کمیته بدوی نداشت و همان 3 گزینه قبلی به‌عنوان کاندیداهای انتخابات تأیید شدند. با رد صلاحیت نهایی واعظ آشتیانی، محمد آخوندی و همچنین دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال اسدی، میرشاد ماجدی، عزیزالله محمدی و مهدی تاج باید خودشان را برای انتخابات مهیا کنند. 
این در حالی است که تا همین چند روز قبل، تردیدهای زیادی در مورد تأیید صلاحیت تاج وجود داشت و گفته می‌شد که او با توجه به مفتوح بودن پرونده قضایی ویلموتس، به لحاظ قانونی نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. به هر حال رئیس سابق فدراسیون در انتخابات حضور دارد و حتی پیش‌بینی‌ها از پیروزی او در این رقابت حکایت می‌کنند. مهم‌تر از اینکه چه‌کسی سکان فوتبال ایران را در دست می‌گیرد اما این حقیقت است که این فوتبال هرگز از مدیران موفق و کارآزموده غنی نبوده و حالا هم عملا هیچ انتخاب امیدوارکننده و رضایت‌بخشی پیش روی مجمع فدراسیون نیست.
هر 3 گزینه‌ای که برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تأیید شده‌اند، قبلا امتحان‌شان را در موقعیت‌های مختلفی پس داده‌اند. مهدی تاج، قرارداد فاجعه‌بار مارک ویلموتس را به فوتبال ایران تحمیل کرد و هرگز نپذیرفت که مرتکب اشتباه شده است. او برای پوشاندن این اشتباه، حتی به سراغ شکایت از رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم رفت! او فدراسیون را در بدترین شرایط مالی و البته تیم ملی را در بدترین موقعیت ممکن رها کرد تا به درمان بیماری قلبی‌اش بپردازد و حالا که ایران با اقتدار به جام جهانی رسیده و پاداش‌های تیم ملی هم در حساب فیفا قرار گرفته، دوباره برای مدیریت فدراسیون اقدام کرده است. عزیزالله محمدی هم مدتی در سازمان لیگ حضور داشت و در این مدت تنش‌های زیادی را برای فوتبال ایران به‌وجود آورد. او البته اقدامات مثبتی هم انجام داد اما اساسا اهل تعامل و گفت‌وگو نبود. میرشاد ماجدی نیز یکی از آشفته‌ترین تیم‌های ملی تاریخ ایران را ساخت. عملکرد ضعیف او به‌عنوان رئیس فدراسیون، رابطه بازیکنان و مربی تیم را تیره و تار کرد. مضحکه کمیته فنی و رأی دادن برخلاف نظر این کمیته هم در همین دوران اتفاق افتاد. پس عملا هیچ‌کدام از این گزینه‌ها، راه نجات این فوتبال نیستند. این انتخابات تنها یک «برنده» دارد و آن برنده، «تیم ملی» ایران نخواهد بود! با این سطح از مدیریت، نباید توقع رقم خوردن یک تحول بزرگ در همه سطوح در فوتبال ایران را داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید