• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 167972
+
-

امیدآفرینی در اقتصاد

چهره روز
امیدآفرینی در اقتصاد

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد می‌گوید: دولت و مجموعه کارگزاران آن با کار و همّت جهادی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع مسائل و مشکلات زیرساختی و محرومیت‌های کشور تلاش می‌کنند تا امید و اعتماد عمومی در جامعه افزایش یابد. 
خاندوزی در جمع ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس، اعضای شورای تامین و نماینده مردم این شهرستان مرزی در مجلس ، ابزار امیدواری کرد در سایه مجموعه اقدامات و تلاش‌ها، کارنامه قابل دفاعی از دولت آیت الله رئیسی و اعضای کابینه‌اش در پایان کار، باقی بماند. او می‌افزاید: افزایش امید و اعتماد عمومی در جامعه، میثاق‌نامه دولت و کارگزاران آن است و همه تلاش و همّت خود را برای تحقق آن به‌کار گرفته‌اند.
تردیدی نیست که حفظ روحیه ملی و افزایش تاب‌آوری اقتصاد در موقع فشارهای بین‌المللی یک مطالبه و ضرورت ملی است. وظیفه کارگزاران است که بر میثاق خود پایبند بماند. البته انتظار می‌رود این امیدآفرینی در حد وعده و شعار باقی نماند و مردم آثار ملموس آن را احساس کنند. ازجمله متغیرهایی که می‌تواند بر ضریب اعتماد مردم به دولت بیفزاید و آنها را امیدوار به اصلاحات اقتصادی نگه دارد، شامل کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است؛ چرا که در نهایت این متغیرهای کلان اقتصادی است که به‌عنوان ترازوی میزان موفقیت یا ناکامی دولت مورد استناد قرار می‌گیرد. به همین سبب یکی از شروط موفقیت دولت، هدف‌گذاری کمی و کلان دقیق و حرکت به سمت آن است تا در پایان عمر دولت سیزدهم مردم شاهد تحقق وعده‌ها و اجرای برنامه‌ها باشند. از این روی باید  گام‌های زیادی برداشته شود و مانع‌زدایی از اقتصاد با تکیه بر روش‌های علمی و کارشناسی در اولویت قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید