• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 11 مرداد 1401
کد مطلب : 167666
+
-

توان فنی ساخت بمب اتمی را داریم، اما در دستورکار نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر اراده‌ای در طرف مقابل برای بازگشت به برجام وجود دارد، نباید اتهام‌های واهی هسته‎ای، که پرونده آن بسته شده است را مطرح کنند؛ اگر نمی‌خواهند به برجام بازگردند، وقت طرفین را نگیرند.
محمد اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تعامل سازمان مطبوعش با آژانس بین‎المللی انرژی اتمی، افزود: تعامل سازنده سازمان انرژی اتمی با آژانس برقرار است و هیچ خللی در این تعاملات به‎وجود نیامده است؛ چراکه همه ظرفیت‌های ما براساس معاهده ان‌پی‌تی و پادمان تحت نظارت آژانس درحال انجام است.
وی گفت: فلسفه وجودی برجام این بود که به همه سؤالات واهی که به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده می‎شد، پاسخ داده شود. از این‌رو در برجام اینگونه توافق شده بود که ایران ظرفیت خود را محدود کرده و نظارت روی فعالیت هسته‌ای را به‎صورت شدید بپذیرد تا این اتهام‎های واهی رفع شوند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در برجام همه اتهام‎های واهی که براساس پی‌ام‌دی علیه ایران مطرح شده بود، بسته شده‎است، عنوان کرد: اکنون طرف غربی بعد از خارج‌شدن از برجام، برای اینکه بخواهد دوباره به برجام بازگردد، مجددا اتهام‎های واهی را که در گذشته مطرح کرده بود، عنوان می‌کند. این اتهام‎ها از منافقین و رژیم صهیونیستی نشأت می‎گیرد و حدود ۲۰سال است که این اتهام‎های واهی را بیان می‎کنند.
اسلامی اضافه کرد: همانطور که اخیرا آقای کمال خرازی (رئیس شورای راهبردی روابط خارجی) مطرح کرد، ایران توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد، اما چنین برنامه‌ای در
دستورکار ‌نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید