• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 11 مرداد 1401
کد مطلب : 167665
+
-

رئیسی با نزدیک شدن به پایان دور اول سفرهای استانی تشریح کرد:

3محور مصوبات سفرهای استانی

دولت
3محور مصوبات سفرهای استانی

رئیس‌جمهور صبح دیروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان ۳استان بزرگ کشور، با تأکید بر اینکه تلاش دولت رفع محرومیت، جبران کاستی‌ها و توسعه مناطق کم‌برخوردار کشور است، گفت: در مصوبات سفرهای استانی ضمن توجه به این موارد مسایل اولویت‌دار استان‌ها نیز مورد توجه دولت بوده و ناظر به اهمیت موضوع و پروژه‌های استانی تخصیص اعتبار صورت گرفته است. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به طرح مسائل مختلف نمایندگان درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت مدافع حقوق معلمان بوده و با تامین منابع، آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان مبتنی بر قانون مصوب مجلس تأیید، تصویب و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شده و در اجرای آن تأخیری صورت نگرفته چرا که بنای دولت اجرای دقیق این قانون است.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به موضوع تقویت نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های استان‌ها که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده بود، گفت: برنامه‌ریزی دولت در این زمینه ازجمله برای تولید ۳۵هزار مگاوات برق آغاز و در شرف اجراست. خوشبختانه زمستان سال گذشته و تابستان امسال با برنامه‌ریزی و مدیریت دولت قطعی گاز و برق در شبکه خانگی نداشتیم و برای واحدهای صنعتی نیز برنامه‌ریزی شد. او گفت: سیاست و تلاش دولت کنترل تورم و جلوگیری از اقدامات تورم‌زا بوده و در این زمینه حتی مواردی درخواست اصلاح قانون نیز به مجلس ارائه شد که اثر تورمی نداشته باشد، زیرا بعضی از موارد قانونی دارای بار تورمی است. همچنین ضروری است اصلاحات اقتصادی که با همکاری دولت و مجلس دنبال می‌شود نیز با تبیین از سوی نمایندگان همراه باشد. مسئله انتقال آب دریای عمان به استان‌های کم‌آب، مهار آب‌های مرزی و همچنین تأکید بر سهولت و تسریع در ارائه تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌ها از دیگر نکاتی بود که رئیس‌جمهور به آنها اشاره کرد.

اختصاص 12هزار میلیارد تومان برای مصوبات سفرهای استانی
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نشست تعیین و تکلیف نحوه تعیین و پرداخت اعتبار طرح‌های مصوب ۳۰سفر استانی اعلام کرد که سازمان برنامه و ‌بودجه برای مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور منابعی حدود ۱۲هزار میلیارد تومان تخصیص داده است که به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود. به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه نشست تعیین تکلیف نحوه تعیین و پرداخت اعتبار طرح‌های مصوب سفرهای استانی از محل فروش و تهاتر نفت گفت: در سفرهای استانی، برای اجرای طرح‌های مصوب از چند محل تامین منابع پیش‌بینی شده است که امروز بخشی از طرح‌های تهاتری از محل منابع مختلف مانند تهاتر املاک و سایر تهاتر‌ها با استانداران و دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این‌ جلسه به این‌نتیجه رسیدیم که در بازه زمانی 2 یا 3 ساله طرح‌هایی که مصوب سفر استانی هستند و اعتبارات آنها از محل منابع عمومی تامین نمی‌شود را تعیین تکلیف کنیم. بر این اساس حدود ۴۵هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز بود که با تصمیمات جلسه امروز گام به گام اجرایی و تامین خواهد شد. او اضافه کرد: برای مصارف کشور، منابعی پیش‌بینی شده است که اساسا در 3 ماهه اول سال‌ها ۱۰۰درصد منابع تامین نمی‌شود زیرا عمده منابع کشور جاری هستند که شامل حقوق، مزایا، یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی می‌شود. مرتضوی گفت: در 3 ماهه اول دولت‌ها در تلاش هستند تا منابع جاری را پرداخت کنند. برای سایر طرح‌ها در ماه‌های بعدی تصمیم‌گیری می‌شود. برای مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور حدود ۱۲هزار میلیارد تومان منابع را سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده است و به‌زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. همچنین فروش نفت منابع جاری کشور را تامین می‌کند و بعد اگر مازادی باشد منابع دیگر از طریق آن پرداخت می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید