• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 مرداد 1401
کد مطلب : 167445
+
-

جزئیات سقوط ۷ مسافر مترو از پله برقی

وقتی تعادل یکی از مسافران به‌هم خورد

وقتی یکی از مسافران مترو تعادلش را بر روی پله‌برقی از دست داد روی مسافر دیگری که پشت سرش بود سقوط کرد و به این ترتیب 7مسافر مصدوم شدند. 
به گزارش همشهری، این حادثه صبح دیروز در ایستگاه مترو دروازه دولت رخ داد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره علت حادثه گفت: ساعت ۸:20 صبح دیروز  سانحه مصدومیت تعدادی از مسافران مترو در ایستگاه دروازه دولت به ما اعلام شد. بررسی‌های اولیه نشان داد که این سانحه روی یک رشته پله برقی 160 یا کوتاه که جزو برندهای پله برقی به شمار می‌رود اتفاق افتاده است.
مهدی شایسته اصل ادامه داد: پس از این حادثه و گزارش آن به اورژانس مصدومان به بیمارستان اعزام شدند و عوامل مترو، پله برقی را باز کردند تا در صورت عیوب آن را رفع کنند، اما پس از باز کردن متوجه شدند که ترمزهای پله برقی و دیگر اجزای آن دارای خرابی نیست. پس از بررسی فنی، از مسافران، پلیس و عوامل حاضر در زمان سانحه نیز پرس‌وجو شد و در نهایت متوجه شدیم که در زمان حادثه تعادل یکی از مسافران برهم خورده است و همین سبب شده تا وی روی دیگر مسافران پشت سر خود بیفتد که تمامی این موارد صورتجلسه شده است. به گفته وی؛ 7مصدوم حادثه دچار صدماتی از خراشیدگی تا شکستگی شدند که همگی با هماهنگی عوامل مترو و نیروهای اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.  شایسته اصل در پاسخ به این پرسش که آیا حادثه در کمیته سوانح مترو بررسی می‌شود یا خیر، گفت: حتی حوادث کوچک‌تر از این مورد نیز در کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرند. این حادثه هم توسط متخصصان حاضر در کمیته صورتجلسه و بررسی خواهد شد. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی از سمت پله برقی نبوده، عنوان کرد: از مسافران درخواست می‌شود که در زمان‌ ازدحام از دویدن روی پله برقی خودداری کنند و با خویشتن‌داری از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :