• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167271
+
-

نخواستنی‌های بزرگ

چرا باشگاه‌ها ستاره‌های خود را نمی‌خواهند؟

درحالی‌که کریستیانو رونالدو جفت پاهایش را داخل یک کفش کرده و می‌خواهد برود، اما هیچ‌کس او را نمی‌خواهد و رئال، اتلتیکو، بایرن‌مونیخ و چلسی دست رد به سینه او زده‌‌اند. بسیاری از بازیکنان هستند که از سوی باشگاه خودشان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و نخواستنی شده‌اند. آنها در برنامه‌‌های سرمربی جایی ندارند اما مشتری درست‌وحسابی هم سراغ‌شان نمی‌آید.

پاری‌سن‌ژرمن|   برخلاف سال‌های گذشته باشگاه فرانسوی خریدهای زیادی نکرده؛ قرارداد نونو مندس از قرضی به قطعی تبدیل شده، خرید ویتینیا از پورتو و موکله از لایپزیش تنها فعالیت‌‌های باشگاه ثروتمند قطری- فرانسوی در این پنجره نقل‌وانتقالاتی بوده البته به‌علاوه تمدید با امباپه. وقتی امباپه تمدید کرد، شایعاتی درباره شروط او منتشر شد و هرگز کسی آنها را تکذیب نکرد. یکی از این شایعات این بود که او نیمار را نمی‌خواهد و باشگاه باید دنبال راهی برای جدایی این برزیلی ننر باشد. با این‌حال نیمار بلافاصله بندی از قراردادش را که به او اجازه می‌داد قرارداد را به‌صورت یک‌طرفه و خودکار تمدید کند، فعال کرد و گفت نمی‌خواهد جایی برود. نیمار نخواستنی است اما زور باشگاه به او نمی‌رسد و از طرفی باشگاه‌های کمی در جهان هستند که از پس خرید و حقوق او برآیند. غیر از او چندین بازیکن نامی دیگر هم در فهرست مازادها هستند اما کسی آنها را نمی‌خواهد. بازیکنانی مثل درکسلر، پاردس، ناواس، گانا گی، واینالدوم و کیمپمبه که در میان آنها پاردس مورد علاقه یوونتوس است، رم واینالدوم را می‌خواهد اما نه با این دستمزد، کیمپمبه هم چند مشتری دارد.

رئال مادرید|  چند‌سالی می‌شد رئالی‌ها گرت بیل را نمی‌خواستند اما او حاضر به جدایی نمی‌شد تا اینکه قرارداد ستاره ولزی امسال تمام شد و او بالاخره مادرید را ترک کرد. ایسکو و مارسولو هم دیگر ستاره‌هایی بودند که با پایان قراردادشان، رئال را ترک کردند. وضعیت ماریانو دیاس امسال هم درست مثل بیل سال‌های گذشته شده و این مهاجم هم حاضر به جدایی نیست چون جای دیگری نمی‌تواند سالی 6میلیون یورو حقوق بگیرد. رئال بازیکنان دیگری با شرایط مشابهی دارد، مثل رینیر، مایورال و کوبو که به‌تازگی جدا شده، براهیم دیاس که در میلان مانده و آسنسیو و سبایوس. آنها یا مشتری ندارند یا ترجیح می‌دهند مدت باقیمانده از قراردادشان را در مادرید سپری کنند و سپس رایگان به هر تیمی که خواستند، بروند. رئال ممکن است برای جذب ادین ژکو به‌عنوان ذخیره بنزما تلاش کند. اگر این انتقال صورت بگیرد و او از آاس‌رم بیاید، دست‌کم یکی از میان مایورال و ماریانو باید بروند.

بارسلونا|  در بارسا خریدها تمامی ندارد. انتقال ژول کنده از سه‌ویا هم به این باشگاه نهایی شد تا این مدافع فرانسوی پس از کریستنسن، کسیه، لواندوفسکی و رافینیا، به پنجمین خرید قطعی بارسا در این پنجره تبدیل شود. از میان بازیکنانی که ژاوی آنها را نمی‌خواهد، تنها لنگله جدا شده و قرضی به تاتنهام رفته. اومتیتی حتی یک‌مشتری هم ندارد و خودش هم راضی به فسخ قرارداد نیست، چون هیچ باشگاه دیوانه دیگری حاضر نمی‌شود سالی 16میلیون به او دستمزد بدهد، آن‌هم برای صفر بازی. سرجینیو دست مدت‌ها در متن شایعات نقل‌وانتقالاتی بود و به‌نظر می‌رسید شایعات از درون باشگاه منتشر می‌شود تا او را به باشگاهی دیگر لینک کند. اما تا به امروز اتفاقی نیفتاده. از همه مهم‌تر وضعیت فرنکی دی‌یونگ است. باشگاه علنا از او خواسته به پیشنهاد منچستر پاسخ مثبت بدهد اما خودش نمی‌خواهد برود. ژاوی در 3‌بازی پیاپی او را در پست دفاع میانی ذخیره بازی داد و اعلام کرد که قرار نیست این بازیکن هلندی در خط هافبک بازی کند. او نزدیک 20میلیون یورو هم از باشگاه طلبکار است. موردهای دیگر مینگسا، ریکی پوچ و نیکو گونسالس هستند که از بین آنها ژاوی راضی شده نیکو را نگه دارد. بریتویت هم در بارسا خوشحال است. بازی نمی‌کند اما حقوقش را می‌گیرد و از راه دور سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای‌اش را در دانمارک مدیریت می‌‌کند. ممفیس دیپای هم با وجود 7مهاجم می‌داند در بارسا آینده‌ای ندارد. باشگاه او را با 20میلیون خواهد فروخت. بارسلون این مهاجم هلندی را به یووه هم پیشنهاد کرده است.

منچستریونایتد|  تن‌هاخ با خرید مالاسیا برای پست دفاع چپ به لوک شو و تلس پیغام داده که دست‌کم یکی از آنها را نمی‌خواهد. در پست دفاع راست هم ون‌بیساکا جزو نخواستنی‌ترین بازیکنان این پنجره تابستانی است. اریک بایی و فیل جونز جزو مدافعانی هستند که آینده‌‌ای در ترکیب ندارند، اما نمی‌روند.

بایرن مونیخ|  با وجود عملکرد موفقیت‌آمیز در پیش‌فصل و تحسین‌های ناگلزمن، زابیتسر همچنان یکی از گزینه‌های فروش بایرن محسوب می‌شود. خرید لایمر از لایپزیش می‌تواند به‌معنای خداحافظی با زابیتسر باشد. بازیکن نخواستنی دیگر بنژامن پاوار است که با خرید دلیخت و مزروعی دیگر جایی برای او در ترکیب وجود نخواهد داشت. البته از بین او و اوپامکانو تنها کافی است یک‌نفر از تیم جدا شود. 

یوونتوس|  پس از آنکه آرون رمزی پذیرفت در ازای دریافت 2‌میلیون یورو قراردادش را فسخ کند، هواداران یوونتوس جشن گرفتند. او سالی 8میلیون یورو دستمزد می‌‌گرفت. هافبک ولزی تنها بازیکنی نیست که سر نخواستنش در یووه دعواست. آرتور ملو نزدیک یک‌سال است که جایی در ترکیب ندارد و باشگاه نمی‌تواند از شر این بازیکن گران‌قیمت خلاص شود. آدرین ربیو هم دیگر بازیکن مازاد است اما تا وقتی پیشنهاد مالی خوبی نیاید، باشگاه او را نمی‌فروشد.

چلسی|  تیمو ورنر رابطه‌ خوبی با توخل ندارد. چلسی این بازیکن را در قرارداد دلیخت گنجاند اما یووه نپذیرفت و دلیخت را به بایرن فروخت. حالا صحبت از بازگشت او به لایپزیش است تا در کنار انکونکو زوج مخوفی را تشکیل بدهد. وضعیت حکیم زیاش هم همین است اما توخل هنوز تصمیم نگرفته او را به میلان قرض بدهد یا نگهش دارد. سرمربی آلمانی که همه بازیکنان حاضر در لیست خریدش را بارسلونا جذب کرده، بدش نمی‌آید جورجینیو و کانته را هم با بازیکنی معاوضه کند اما فرصتش پیش نیامده. هر دو‌بازیکن تنها یک‌فصل دیگر قرارداد دارند و باشگاه می‌ترسد آنها هم مثل کریستنسن و رودیگر رایگان جدا شوند. راس بارکلی هم پس از بازگشت از دوران طولانی قرضی هنوز مورد توجه توخل نیست. او به پیوستن به اورتون و کار زیرنظر لمپارد نزدیک است.

اتلتیکو‌مادرید|  سیمئونه دوست داشت با رونالدو کار کند اما فشار هواداران تا حد زیادی باعث انصرافش شده است. او نمی‌داند چگونه از شر گریزمان خلاص شود. گریزی فصل پیش قرضی و با بند خرید اجباری از بارسا به اتلتی آمد اما به یک‌معضل تبدیل شد. سائول هم همین وضعیت را دارد. هافبک اسپانیایی یک‌فصل را قرضی در چلسی سپری کرد و کاملا ناموفق بود. حالا او را به باشگاه‌های مختلفی مثل یوونتوس پیشنهاد داده‌اند اما کسی سائول را نمی‌خواهد. سیمئونه به موراتا هم علاقه‌ای ندارد و از همین‌رو قصد داشت زوج رونالدو و ژائو فلیکس را امتحان کند. او لوئیس سوارس را هم برای همین رد کرد. کامنت رونالدو زیر پستی که عکسی از اعتراض هواداران اتلتیکو به خریدش منتشر شده بود 3‌ایموجی خنده گذاشت. او یا دارد به این شایعه می‌خندد، یا به ناتوان بودن هواداران در ممانعت از خرید او پوزخند می‌زند.

این خبر را به اشتراک بگذارید