• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167270
+
-

رضا آذرشب: همه می‌گویند شبیه یزدانی هستی

برنده مدال برنز نوجوانان جهان می‌گوید: حسن‌آقا 7مدال جهانی و المپیک گرفته، کاش من هم بتوانم یکی بگیرم!

رضا آذرشب: همه می‌گویند شبیه یزدانی هستی

رضا آذرشب در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان توانست مدال برنز وزن 80کیلوگرم را کسب کند. این فرنگی‌کار اهل شهرستان دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد است. استانی که قبل از آذرشب کشتی‌گیر موفقی در سطح جهان نداشته است. آذرشب بعد از مقام سومی دنیا در گفت‌وگو با همشهری به سؤالات پاسخ داده است.

  در استانی زندگی می‌کنی که تا قبل از حضور تو نامی از آن در کشتی نشنیده بودیم. چه شد که به سمت این رشته رفتی؟
کشتی را از سن 11سالگی شروع کردم و 10ماه بعد توانستم به‌عنوان سومی رده خردسالان کشور برسم. از آنجا به اردوی تیم ملی خردسالان دعوت شدم و تا الان که توانستم در مسابقات نوجوانان جهان برنز بگیرم در اردوهای تیم ملی بوده‌ام. اینکه به سمت کشتی رفتم فقط به‌خاطر علاقه‌ام بود. همین الان هم در استانم هیچ حمایتی نمی‌شوم و اصلا مدال آسیا که چند ماه پیش گرفتم و یا همین مدالی که در جهان گرفتم برایشان اهمیتی ندارد. ما در شهرستان خودمان سالن تمرین مناسب نداریم و برای تمرین همیشه مشکل دارم.

  با شرایطی که گفتی مشوق اصلی‌ات در این مسیر که بود؟
خانواده و مربی‌ام اصلی‌ترین مشوقان من بودند که همیشه دلگرمی می‌دادند و همین کمک کرد که سختی تمرینات را تحمل کنم.

  مسابقات جهانی را چطور دیدی؟
سطح مسابقات خیلی بالا بود و جز روسیه تمام کشورها که در کشتی مدعی هستند حضور داشتند. 5دور کشتی گرفتم که درنهایت با یک باخت و 4برد سوم شدم. ما شرایط خوبی را برای رسیدن به این مسابقات طی کردیم و آقای سوریان و فدراسیون کشتی 10مرحله اردو برای آمادگی ما در این مسابقات برگزار کردند که از نظر فنی و بدنی به نقطه ایده‌آلی رسیدیم.

  خیلی‌ها می‌گویند از نظر چهره شبیه حسن یزدانی هستی. تا حالا به‌خودت هم گفته‌اند؟
بله، در ایران که خیلی‌ها می‌گویند، در ایتالیا هم چند نفر از خارجی‌ها گفتند. دعا کنید من هم مثل حسن‌آقا مدال جهانی و المپیک بگیرم. حسن‌آقا 7مدال جهان و المپیک دارد، ما یکی هم بگیریم خوب است. (با خنده)

  بین کشتی‌گیران ایرانی و خارجی کدام را الگو قرار داده‌ای یا سبک کدام کشتی‌گیر را می‌پسندی؟
در ایران کشتی امین میرزازاده و محسن‌نژاد را دوست دارم و در بین خارجی‌ها هم فقط ولاسوف را دوست دارم و کشتی‌اش را دنبال می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید