• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167269
+
-

قهرمانی جهان با برادران سوریان

فرنگی‌کاران نوجوان ایران با هدایت محسن سوریان و همراهی حمید سوریان قهرمان دنیا شدند

قهرمانی جهان با برادران سوریان

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب یک طلا، 2 نقره و 4 برنز به‌عنوان قهرمانی جهان رسید. این قهرمانی درحالی به‌دست آمد که حدود یک ماه پیش فرنگی‌کاران نوجوان در مسابقات قهرمانی آسیا به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسیده بودند و حالا در میدانی به‌مراتب بزرگ‌تر توانستند مقام قهرمانی را کسب کنند. پیش از این تیم نوجوانان فرنگی ایران 4مرتبه در سال‌های 1996، 2016، 2018و 2019موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده بود.

  نقطه قوت تیم، ژنرال کشتی فرنگی
محسن سوریان برادر بزرگ‌تر حمید سوریان، طلای امیدهای جهان را در کارنامه خود دارد و خیلی‌ها از او به‌عنوان استعدادی سوخته یاد می‌کنند که نتوانست حقش را از کشتی بگیرد. او حدود یک سال است که هدایت تیم ملی نوجوانان را برعهده گرفته است. محسن سوریان در قهرمانی آسیا با شاگردانش عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد و خوشبین‌‌ترین افراد هم برای او و تیمش در مسابقات جهانی شانس قهرمانی قائل نبودند. اما تیم محسن سوریان در عین ناباوری بالاتر از سایر تیم‌های جهان قرار گرفت و قهرمان شد. یک قهرمانی عجیب که با نتایج یک ماه پیش این تیم در قرقیزستان اصلا جور در نمی‌آید. حمید سوریان، دارنده 7مدال طلای جهان و المپیک و نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در این سفر تیم نوجوانان را همراهی می‌کرد. حضور او آنقدر مثمرثمر بود که باعث شد تیم دوم آسیا قهرمان دنیا شود. بسیاری از کشتی‌گیران اذعان کردند که وقتی حمید سوریان با آنها در سالن گرم مسابقات صحبت می‌کرده و نکاتی را می‌گفته علاوه بر آنکه آنها شارژ روحی می‌شدند به همان اندازه رقبایشان از نظر روحی تحلیل می‌‎رفتند. حمید سوریان چهره سرشناس و شناخته‌شده کشتی فرنگی دنیاست که حضور او در کنار نوجوانان خیلی بعید بود. کمتر قهرمان عنوان‌داری چنین کاری می‌کند و غالبا اینگونه حضورها در کنار تیم بزرگسالان اتفاق می‌افتد. سوریان با حضورش بدون شک نقش غیرقابل‌انکاری در این قهرمانی داشته است. او پس از اتمام کشتی‌های فرنگی در ایتالیا ماند تا در کنار آزادکاران هم باشد و قرار است با آنها به ایران بازگردد. مسابقات کشتی آزاد از روز گذشته در 5وزن نخست و در شهر رم ایتالیا آغاز شده است.

  بالاتر از آذربایجان و گرجستان
در ترکیب تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، علی احمدی‌وفا در وزن 48کیلوگرم به مدال طلا، محمد غلامی در وزن 51کیلوگرم و اهورا بویری در وزن 65کیلوگرم به مدال نقره، پیام احمدی در وزن 45کیلوگرم، سیدرضا آذرشب در وزن 80کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار در وزن 92 کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن 110 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند و ایران با کسب 135امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید. جمهوری آذربایجان با 130امتیاز و گرجستان با 121امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید