• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167268
+
-

زدوخورد شروع شد

در فاصله یک هفته مانده تا آغاز فصل لیگ برتر، سیتی و لیورپول در سوپرجام با هم روبه‌رو می‌شوند

زدوخورد شروع شد

بازی‌های این فصل لیگ‌های اروپایی خیلی زودتر از چیزی که انتظار می‌رفت، آغاز شد. امشب 2‌دیدار سوپرجام در انگلیس و آلمان پیش‌رو داریم. در کامیونیتی‌شیلد که بین قهرمانان لیگ برتر و جام‌حذفی برگزار می‌شود، منچسترسیتی به مصاف لیورپول می‌رود و در آلمان بایرن‌مونیخ با قهرمان حذفی یعنی لایپزیش بازی می‌کند. این می‌تواند باشکوه‌ترین شکل ممکن از آغاز یک‌فصل فوتبالی باشد. من‌سیتی و لیورپول در سال‌های اخیر رقابت جانانه‌ای داشته‌اند و با اینکه منچسترسیتی بیشتر قهرمان شده، امتیازات آنها به‌هم خیلی نزدیک است.
    یورگن کلوپ از هر جامی یکی برای لیورپول به ارمغان آورده و اگر بازی ساعت20:30 امشب را از گواردیولا ببرد، برای اولین‌بار یک‌جام را برای دومین دفعه به آنفیلد خواهد آورد. سرمربی لیورپول درباره بازی امشب به‌شوخی گفته: «درباره کامیونیتی‌شیلد می‌توانم بگویم که اگر آن را ببریم، خیلی جام مهمی است، اما اگر ببازیم اهمیتش کمتر می‌شود!»
    لیورپول پس از شکست ‌4 بر صفر در تور پیش‌فصل جنوب‌شرقی آسیا مقابل منچستر‌یونایتد، یک‌شکست دیگر هم متحمل شد و به سالزبورگ اتریش یک بر صفر باخت. سالزبورگ یک‌بازی در لیگ و یکی در حذفی را تجربه کرده اما بازیکنان لیورپول هنوز در شرایط مسابقه قرار نگرفته‌اند. وضعیت سیتی هم به همین شکل است. لیورپول در برابر سالزبورگ بدشانس هم بود؛ نخستین‌باری که از سال۲۰۱۶ (مقابل آگزبورگ2016) از ۷‌شوت در چارچوب، گلی نصیب لیورپولِ کلوپ نشد و سومین‌باری که لیورپولِ کلوپ نتوانست از ۲۵‌شوت در یک بازی به گل برسد.
    این نخستین رویارویی 2‌گزینه اصلی آقای گلی این فصل لیگ برتر و 2‌خرید جدید سیتی و لیورپول خواهد بود. داروین نونیس از بنفیکا به لیورپول آمده و ارلینگ هالند از دورتموند به من‌سیتی منتقل شده است. از بین این دو و محمد صلاح احتمالا یکی آقای گل لیگ خواهد شد.
    آلیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول به بازی امشب نمی‌رسد و به‌جای او آدرین درون دروازه قرمزها می‌ایستد. پیش از این کایومین کلِهِر هم مصدوم شده بود و کلوپ مجبور شده از دروازه‌بان سومش برای این جدال حساس استفاده کند. همچنین ژوتا قطعا این بازی و مسابقه هفته اول لیگ مقابل فولام را از دست می‌دهد.
    خبر جالبی که این روزها منتشر شده و به این بازی هم مربوط است، این است که شال هوشمند منچسترسیتی آماده شده است. باشگاه منچسترسیتی شالی برای هواداران طراحی کرده که با کمک یک‌سنسور بیومتریک می‌تواند ضربان قلب، دمای بدن و واکنش‌های احساسی را اندازه بگیرد تا تأثیر اوج و فرود بازی بر احساسات هواداران را بررسی کند.
    این جدال مدافعان کناری هر دو تیم هم هست. کایل واکر به اعتراف ادن آزار سخت‌ترین مدافعی است که این بلژیکی مقابلش بازی کرده. واکر توانایی زیادی در دفاع دارد اما 3‌مدافع دیگر کناری 2‌تیم استاد حرکات رو به جلو هستند. درباره آرنولد و رابرتسون که گفتنی زیادی نمانده، اما کانسلو در پست غیرتخصصی‌اش در دفاع چپ هم عالی است. ژائو کانسلو در فصل گذشته لیگ برتر به اندازه ریاض محرز و ریچارلیسون شوت به‌سمت دروازه (23) ثبت کرد.
    گواردیولا 2‌بازیکن به نام رحیم استرلینگ و ژسوس را با گران‌ترین قیمت ممکن به فروش رساند و در عوض 4 خرید انجام داد؛ هالند، آلوارس، فیلیپس و اورتگا. ممکن است برناردو سیلوا هم به فروش برسد. فعلا ژرژ مندس، که مدیر برنامه‌های او و کریستیانو رونالدو است، این بازیکن پرتغالی را به بارسا با قیمت 80میلیون یورو پیشنهاد داده است. بارسا و ژاوی عاشق او هستند.
    2تیم در هر دو دیدار رفت و برگشت فصل قبل لیگ برتر 2-2 مساوی کردند اما لیورپول در جام‌حذفی با نتیجه 3 بر 2 من‌سیتی را شکست داد و به فینال و سپس به قهرمانی رسید. در 5رویارویی آخر کلوپ تنها یک‌بار به پپ باخته، آن‌هم با حساب 4 بر یک در دیدار برگشت 2‌فصل پیش.
    حالا لیورپول در 5بازی آخرش 3‌بازی را با شکست به پایان برده؛ باخت یک بر صفر در فینال لیگ قهرمانان به رئال‌مادرید، شکست 4 بر صفر از منچستر‌یونایتد و باخت یک بر صفر به سالزبورگ در دیدارهای تدارکاتی و برد 2 بر صفر مقابل کریستال‌پالاس و 5 بر صفر برابر لایپزیش. منچستر‌سیتی هر 2بازی پیش‌فصل خود را برده؛ 2 بر یک مقابل کلاب آمریکا (همان تیم مکزیکی که با رئال 2-2 کرد) و پیروزی یک بر صفر بر بایرن‌مونیخ در یک‌بازی تحت‌تأثیر توفان که 90دقیقه‌اش هم تمام نشد.

سوپرجام آلمان
در آلمان هم ساعت23 بایرن‌مونیخ و لایپزیش به‌عنوان قهرمانان بوندس‌لیگا و جام‌حذفی آلمان در چارچوب سوپرجام به مصاف هم می‌روند. ناگلزمان، اوپامکانو و زابیتسر مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند. این نخستین آزمون جدی ناگلزمان در بایرن در دوران پسا‌لواندوفسکی است. گفته می‌شود سرمربی 35ساله آلمانی می‌خواهد تیمش را بدون مهاجم شماره9 و با ترکیب 2-2-2-4 یا 2-5-3 به زمین بفرستد. او باید راهی برای حضور گنبری و مانه در کنار هم و مولر و کینگزلی کومان و زانه پشت سرشان پیدا کند. او گاهی در فصل پیش که ترکیب را کاملا هجومی و با حضور 5مهاجم در کنار کیمیش می‌چید، تیمش به مشکل می‌خورد. لایپزیش 9‌بازی متوالی است که در تمامی رقابت‌ها برابر بایرن‌مونیخ به پیروزی نرسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید