• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 6 مرداد 1401
کد مطلب : 167240
+
-

درویش ته‌ لیست

مدیرعامل فعلی پرسپولیس هم به فهرست مدیرانی پیوست که یحیی با آنها به مشکل خورده

یادداشت
درویش ته‌ لیست

بهروز رسایلی روزنامه‌نگار

به‌نظر می‌رسد ماه‌عسل در پرسپولیس خیلی زود تمام شد و رضا درویش و یحیی گل‌محمدی، مدیرعامل و سرمربی تیم که وانمود می‌کردند روابط بسیار دوستانه و خوبی با هم دارند، زودتر از حد تصور به مشکل خوردند. حالا دیگر اختلاف‌ها علنی شده و جایی برای حاشاکردن وجود ندارد. درویش در ابتدای فصل نقل‌وانتقالات با جذب یکسری بازیکن مهم و اسم و رسم‌دار حسابی از هواداران دلربایی کرد و اینطور به‌نظر می‌رسید که دیگر بهانه‌ای برای نارضایتی یحیی وجود ندارد. او امثال علیرضا بیرانوند، ولسیانی، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سعید صادقی را خرید که واقعا یک «تیم» هستند، اما گویا سر جذب مهاجم و نیز برخی پرداخت‌ها به بازیکنان مشکلاتی به‌وجود آمده که تقابل گل‌محمدی و مدیرعامل پرسپولیس را آشکار کرده است. در این چند روز یحیی چندین بار با اشاره به اینکه در امور نقل‌وانتقالاتی باشگاه وقفه افتاده، هواداران را علیه درویش شورانده است. آخرین بار، او از عدم‌جذب گادوین منشا انتقاد کرد.

   او نخستین نفر نیست
رضا درویش، نخستین مدیرعامل پرسپولیس نیست که با یحیی گل‌محمدی زاویه پیدا می‌کند. سرمربی سرخ‌ها قبلا در اندازه‌ها و ابعاد مختلف با دیگر مدیران تیم هم به مشکل بر خورده است. او در دوران جعفر سمیعی و مجید صدری از برخی مسائل مالی ناخشنود بود و حتی چندین بار کارش به استعفا کشید. پیش از اینها یحیی با محمدحسن انصاری‌فر، مدیرعاملی که او را با هزینه بسیار بالا به پرسپولیس برگرداند هم به مشکل خورد؛ تا جایی که در نخستین نشست خبری‌اش بابت عدم‌دریافت به‌موقع مطالبات خود به‌شدت موضع گرفت و فضای عجیبی به‌وجود آورد. همه اینها اما در مقابل ماجراهای او و مهدی رسول‌پناه «هیچ» است. آن داستان آنقدر مشهور و جنجالی بود که نیازی به بازگویی ندارد. رسول‌پناه کف خیابان تندترین مواضع را علیه سرمربی تیمش می‌گرفت و اگر نبود جریان افشای قطره‌چکانی فایل‌های صوتی اظهارات او، شاید اتفاقات عجیبی در باشگاه رخ می‌داد. رسول‌پناه بعد از جدایی از پرسپولیس هم بارها گل‌محمدی را به مناظره دعوت کرد که البته جواب درستی نشنید.

   همین داستان، در سایر تیم‌ها
یحیی البته در مجموع مربی موفقی است  اما در سایر تیم‌ها هم مشکلات زیادی با مدیرانش داشته است. او در تراکتور روابط دوستانه‌ای با مصطفی آجورلو نداشت و هفته‌های آخر حضورش در پدیده هم چندین بار به پر و پای حمیداوی، مالک باشگاه پیچید. اوج داستان‌های این مربی اما درگیری‌های عجیب و علنی‌اش با سعید آذری طی دوران حضور در ذوب‌آهن بود که دو‌طرف رسما پیام‌های حیرت‌انگیز علیه هم منتشر می‌‎کردند. یحیی دوران اول حضورش در پرسپولیس هم با محمد رویانیان به مشکل خورد و بعد از جدایی، نیش و کنایه‌هایی به مدیرعامل وقت سرخ‌ها زد.

   داستان 40میلیارد
از آن سو اما با وجود سکوت رضا درویش و بعضا ستایش‌های او از سرمربی پرسپولیس، به‌نظر می‌رسد مدیرعامل قرمزها هم موضع کاملا مثبتی در مورد سرمربی تیمش ندارد. شاید آتش غائله امروز زمانی زبانه کشید که درویش در یک برنامه تلویزیونی قرارداد 40میلیارد تومانی یحیی گل‌محمدی را تأیید کرد. او حتی گفت این پول بابت 2فصل به یحیی پرداخت می‌شود، اما بعدا باشگاه اعلام کرد دستمزد مزبور مربوط به 3فصل است. غیر از این، اخبار ریز و درشتی هم که از باشگاه درز می‌کند و اغلب سمت و سویی علیه گل‌محمدی دارد، نشان می‌دهد از آن سوی میدان نیز گاهی تیرهایی به سمت این طرف روانه می‌شود!

این خبر را به اشتراک بگذارید