• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 مرداد 1401
کد مطلب : 167168
+
-

بازنده بزرگ بازار

توماس توخل دوست ندارد هم سرمربی باشد هم مدیر خرید و فروش بازیکن

باشگاه چلسی با وجود موفقیت در 2خرید عالی و عقد قرارداد با رحیم استرلینگ و کولیبالی می‌شود گفت یک باشگاه شکست‌خورده در فصل نقل‌وانتقالات است. بین این باشگاه و بارسلونا که معمولا در لیگ قهرمانان اروپا برخوردهای حذفی زیادی صورت گرفته، یک نبرد تمام‌عیار وجود دارد؛ نبردی سراسر به سود بارسلونا. هواداران بارسا برای چلسی رجز می‌خوانند که در این رقابت 5بر صفر بر آنها پیروز شده‌اند. بارسا فعلا کریستنسن را رایگان از همین چلسی در اختیار گرفته، فرانک کسیه را مجانی از آث‌میلان، لواندوفسکی را از بایرن‌مونیخ خریده و رافینیا را از چنگ چلسی که پول بیشتری به لیدز یونایتد می‌داد درآورده. قرارداد عثمان دمبله هم که یکی از مشتری‌هایش چلسی بود تمدید کردند. آخرین مورد شکست چلسی در برابر بارسلونا در جدال نقل‌وانتقالات به ژول کنده مربوط می‌شود که با وجود پیشنهادی عالی از چلسی ترجیح داد از سه‌ویا به بارسلونا برود؛ همه اینها یعنی شکست چلسی.
 دلیل این شکست را باید به تازه‌کار بودن مالکان جدید آمریکایی که جای آبراموویچ را گرفته‌اند نسبت داد. تاد بولی تجربه کافی را برای پیش بردن پروژه‌های باشگاه در خرید و فروش بازیکن ندارد. از طرفی، پتر چک از پست خود به‌عنوان مدیر ورزشی استعفا کرده و این وظیفه هم موقتی به دوش بولی افتاده. یک دلیل دیگر ناکامی آبی‌های لندن در این موضوع این است که توماس توخل علاقه‌ای ندارد هم نقش سرمربی را ایفا کند هم نقش مدیر را. در انگلیس سرمربیان همه کاره باشگاه هستند و جزء به جزء درباره خرید و فروش‌ها نظر می‌دهند. توخل حوصله این کارها را ندارد. سرمربی آلمانی اعتراف کرده است که از ترکیب مربیگری با کار در بازار نقل و انتقالات لذت زیادی نمی‌برد. توماس توخل آشفته است و در فاصله 5هفته مانده تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات هنوز نمی‌داند می‌تواند 4هدف دیگر را به سرانجام برساند یا بازیکنان مازاد را به فروش برساند یا نه، 4خرید دیگر را هدف قرار داده است. درحالی‌که تضمین برای انتقال دائم بعضی از بازیکنان ناخواسته ممکن است دشوار باشد اما انتقال قرضی برای آنها یک گزینه واقع‌بینانه است.
چلسی در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی مثل ژول کنده، رافینیا، ناتان آکه، ماتیاس دلیخت، سرژ گنبری، پرسنل کیمپمبه، عثمان دمبله و... را از دست داده است. توخل با توجه به شرایط اخیر گفته: «نمی‌توانم اطمینان بدهم که این تیم تا 2هفته آینده آماده رقابت خواهد بود.»
چلسی درحالی‌که با لایپزیش در مورد نوردی موکیله صحبت می‌کردند، سعی کردند قرضی ورنر را در این معامله لحاظ کنند اما ناگهان دیدند این مدافع با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد رسمی بسته است. مذاکرات بین چلسی و پی‌اس‌جی بر سر پرسنل کیمپمبه ادامه دارد. به چلسی پیشنهاد تیلو کرر داده شده است اما چلسی علاقه‌ای به این مدافع آلمانی ندارد.
درباره بازیکنان مازاد، غیر از جدایی قرضی لوکاکو بازیکنانی مثل تیمو ورنر هم هستند که به باشگاه‌های زیادی پیشنهاد شده، یا حکیم زیاش که هر لحظه ممکن است انتقال قرضی‌اش به میلان قطعی شود. میلان اشکرینیار از اینترمیلان یکی از اهداف توخل برای پر کردن جای خالی مدافعان جدا شده است. مربی آلمانی می‌ترسد آسپلیکوئتا و مارکوس آلونسو را هم از دست بدهد و این 2مدافع هم به بارسا بروند. باشگاه همچنین در مورد وسلی فوفانا با لستر تماس خواهد گرفت. لستر باید در تابستان امسال چند بازیکن تیمش را بفروشد. دنزل دومفریز دیگر بازیکنی است که مورد‌توجه توخل قرار گرفته. این مدافع راست در حالی مورد‌علاقه توخل است که او در همین پست بازیکنانی مثل آسپلیکوئتا و ریس جیمز را دارد.
چلسی همچنین خاویر امبویامبا، مت میازگا و بابا رحمان را برای فروش قرار داده است. آداما ترائوره یک هدف بالقوه است و شاید جذب شود. موضوع کریستیانو رونالدو هم بخشی از انرژی مدیران را گرفته که آیا او را جذب کنند یا موضوع خریدش را به فراموشی بسپارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید