• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 6 مرداد 1401
کد مطلب : 167214
+
-

حجاب و انفعال برخی متولیان

دیدگاه
حجاب و انفعال برخی متولیان

سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس تهران

قیام کربلا و مکتبی که امام حسین(ع) پی‌ریزی و پایه‌گذاری کردند اسلام را زنده نگه داشته و آن را از تحریف‌ها حفظ کرده است. امام حسین(ع) احیاگر امر به معروف و نهی از منکر هستند و برای اقامه این فریضه همه هستی خود را پای کار آوردند و اینجاست که به ضرس قاطع می‌توان گفت که امام حسین(ع) بزرگ‌ترین احیاگر اسلام ناب محمدی و برترین آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.
امروز تأسی به راه و مرام حسینی برای احیای اسلام ناب محمدی همچنان لازم و ضروری است چرا که دشمنان اسلام همه تلاش و توان خود را به کار بسته‌اند تا اسلام دروغین و جعلی را جایگزین اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی کنند و در این مسیر مهم‌ترین و بهترین مولفه مقابله با تلاش‌های دشمنان، احیا و اجرای صحیح و دقیق امر به معروف و نهی از منکر است. همچنان‌که مراتب و مراحل آن به درستی تشریح و تبیین شده است.
امروز امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است که همه باید خود را در مقابل انجام صحیح این فریضه مهم سهیم بدانند. جدای از وظیفه‌ای که از لحاظ شرعی به‌عهده هر فرد مسلمانی است، از نظر سازمانی، ضروری است که سازمان‌های متولی امر، که در حقیقت در حوزه احیای امر به معروف و نهی از منکر وظایفی برای آنها تدوین و تنظیم شده است به نحو مطلوب و شایسته سهم و قدر خود را ایفا کنند.
بدون شک تهاجم همه‌جانبه دشمنان نیاز به تدافع تمام قد دوستان و ضدحمله‌های جانانه دارد تا بتوان مانع از شبیخون‌های فرهنگی دشمنان شد. ملت ایران نشان داده‌اند که با وجود همه کاستی‌ها وکمبودها، در حوزه‌های جنگ سخت و تهاجم‌های نظامی دشمنان و فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و سایر دسیسه‌های ددمنشانه آنان سربلند بیرون آمده‌اند؛ از این‌رو این بار دشمنان، دسیسه‌ای دیگر را به‌کار گرفته‌اند و آن هم هجمه به باورها و اعتقادات و حیا و عفاف جامعه ماست؛ چرا که مقوله فرهنگ در حقیقت موضوع بنیادین و اساسی است که اگر یک ملت دچار وادادگی فرهنگی شوند دشمنان به راحتی می‌توانند آن ملت را مغلوب کرده و سیاست‌های خود را اعمال کنند.
تهاجم فرهنگی و همه‌جانبه دشمنان به مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب اینطور ایجاب می‌کند که سازمان‌هایی که متولی احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند به درستی وارد میدان عمل شوند و وظایف ذاتی خود را به درستی انجام دهند.
امروز مهم‌ترین راه مقابله با حیا و عفاف‌زدایی دشمنان انجام اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای است. همچنان‌که دشمنان برای ضربه وارد کردن به عفاف و حجاب جامعه ما فرهنگ و رسانه را مبنای کار خود قرار داده‌اند.
33 سازمان متولی امر، باید سهم خود را به درستی ایفا کنند و در این مسیر فراجا در حقیقت حلقه آخر مقابله با این ناهنجاری‌هاست که متأسفانه امروز به‌طور قطع و یقین فقط فراجا در این حوزه به وظایف خود عمل می‌کند.
فراموش نکنیم که فصل‌الخطاب وصیتنامه بسیاری از شهدای عزیزمان که جان خود را فدای امنیت و آسایش ملت خود کرده‌اند حفظ حریم عفاف و حجاب است مبادا ناخواسته و ندانسته پا روی خون شهدای‌مان بگذاریم و به وصیت آنها عمل نکنیم.
امروز انفعال و بی‌تفاوتی‌های صورت گرفته از سوی برخی از سازمان‌هایی که متولی ترویج عفاف و حجاب و مقابله با حیازدایی و عفاف‌زدایی هستند و کم‌کاری‌های آنها در حوزه‌های فرهنگی، دشمنان را به ابداع چهارشنبه‌های سیاه و راه‌اندازی برخی کمپین‌های مختلف واداشته است.
چرا نباید شاهد اقدام‌های فرهنگی و ایجابی تأثیرگذار و عملی از سوی متولیان امر باشیم؟
ملت بزرگ ایران در مناسبت‌های مختلف ازجمله عید غدیرخم امسال، ارادت و دلبستگی خود به اسلام و انقلاب را نشان دادند که این امر نشان‌دهنده عمق ایمان و اعتقاد ملت گرانقدر ماست.
نباید اجازه دهیم که دشمنان در ایمان راسخ ملت ما رخنه ایجاد کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید