• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 مرداد 1401
کد مطلب : 167178
+
-

آماربازی

14
تا این مقطع از فصل نقل‌وانتقالات فوتبال و در حالی که فقط 15روز تا آغاز لیگ برتر ایران باقی مانده، تیم تراکتور با خرید 14بازیکن رکورددار خرید کردن در این تابستان بوده است. آریا برزگر، پوریا آریاکیا، حجت حق‌وردی، رضا اسدی، رضا کاخ‌ساز، رضا یزدان‌دوست، ریکاردو آلوز، سجاد دانایی، صفا هادی، محمدرضا خانزاده، محمدرضا عباسی، مرتضی خراسانی، مهدی هاشم‌نژاد و میلاد کر 14خرید تراکتور هستند که قرار است تحت هدایت قربان بردیف فصل جدیدی را برای تیم محبوب تبریزی‌ها رقم بزنند. تراکتور فصل گذشته در جمع قعرنشین‌ها قرار گرفت و بین 16تیم سیزدهم شد. این تیم امسال کاملا امیدوار است که به جمع بالانشین‌ها و مدعیان لیگ برگردد. البته رکورد 14خرید تراکتور یک شریک هم دارد؛ نفت مسجدسلیمان هم تا امروز 14بازیکن جدید به خدمت گرفته است.

13
اگر تراکتور رکورددار ورود بازیکن است، در عوض آلومینیوم اراک هم رکورد خروج بازیکن در این تابستان را در اختیار دارد. تیم مهدی رحمتی از ابتدای نقل‌وانتقالات 13بازیکن را از دست داده که این آمار بیشتر از هر تیم دیگری است. امید سینگ، امیرحسین کریمی، پوریا آریاکیا، رامتین سلیمان‌زاده، سیدمهدی سجادی، عرفان اسفندیاری، علی آل‌کثیر، محمدامین اسدی، محمد علی‌نژاد، مهرداد بایرامی، میلاد احمدی، نیما درودی و علیرضا صادقی خروجی‌های آلومینیوم هستند. از این جمع احتمالا بهترین انتقال را محمد علی‌نژاد داشته که به تیم سوم لیگ یعنی سپاهان پیوسته است. علی‌نژاد همان بازیکنی است که در جام‌حذفی آن سوپرگل زیبا را از راه دور وارد دروازه پرسپولیس کرد و عامل حذف سرخپوشان شد.

05
رکورد کمترین تعداد خرید در این نقل‌وانتقالات هم مشترکا به تیم‌های ذوب‌آهن و گل‌گهر می‌رسد که تا امروز فقط 5خرید جدید داشته‌اند. ظاهرا مهدی تارتار و امیر قلعه‌نویی سیاست خودشان را بر حفظ تیم موفق فصل گذشته استوار کرده‌اند. مقام چهارم برای گل‌گهر و مقام هفتم برای ذوب‌آهن که پیش از این عنوان چند فصل را در خطر سقوط گذرانده بود، موفقیت محسوب می‌شود. در این بین گل‌گهر حتی نسبت به ذوب‌آهن هم تغییرات کمتری داشته چون یکی از 5خرید این تیم امین قاسمی‌نژاد است که در نیم‌فصل دوم لیگ گذشته هم برای سیرجانی‌ها بازی می‌کرد و حالا انتقالش از استقلال به گل‌گهر را قطعی کرده است. امیر شهیم، محمد خدابنده‌لو، مهران درخشان‌مهر و وسلی گومز دوس‌سانتوس دیگر خریدهای گل‌گهر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید