• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 مرداد 1401
کد مطلب : 167169
+
-

پرچم ایذه در رم بالا رفت

فرنگی‌کاران نوجوان ایران در 5وزن نخست رقابت‌های جهانی به 4مدال رسیدند که یک طلا و یک نقره این تیم سهم کشتی‌گیران ایذه‌ بود

پرچم ایذه در رم بالا رفت

شاگردان محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی کشور ایتالیا در شهر رم در حال برگزاری است شروع خوبی داشتند. نوجوانان ملی‌پوش ایران در تمامی 5وزن نخست شانس مدال بودند و ماحصل کارشان یک مدال طلا، یک نقره و 2برنز بود.
 
   طلای ناب احمدی‌وفا
علی احمدی‌وفا در وزن 48کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 2بر یک از سد تیگران گالستیان از ارمنستان گذشت. احمدی‌وفا در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 5بر 4کورمان بک علیمجانوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. ملی‌پوش کشورمان برای رسیدن به فینال در مقابل کشتی‌گیری قزاقستانی قرار گرفت که با نتیجه 7بر 3این کشتی‌گیر را شکست داد و فینالیست شد. احمدی‌وفا در دیدار پایانی با نتیجه 3- 3مقابل رونیت شارمان از هند پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

   نقره بویری
اهورا بویری در وزن 65کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 5بر 2مقابل سرگازی با ابدیخادیر از قزاقستان به برتری رسید. او در دور بعد با نتیجه 6بر 2بهروز بارانوف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. بویری در این مرحله با نتیجه 10بر 4آندرانیک سدراکیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. این کشتی‌گیر برای رسیدن به فینال با نتیجه نزدیک علی علیزادا از جمهوری آذربایجان را شکست داد و فینالیست شد. ملی‌پوش کشورمان در فینال با نتیجه 6بر صفر در مقابل خوئل آدامز از آمریکا شکست خورد و به مدال نقره رسید. بویری و احمدی‌وفا هر دو اهل ایذه خوزستان هستند که توانستند در مسابقات جهانی روی سکوهای اول و دوم دنیا قرار بگیرند.

   2برنز در روز نخست
سیدرضا آذرشب در وزن 80کیلوگرم با شکست کشتی‌گیران فنلاند، استونی و ژاپن به مرحله نیمه‌نهایی رسید. آذرشب در نیمه‌نهایی با شکست در مقابل اسماعیل رضایف از جمهوری آذربایجان از رسیدن به فینال باز ماند و به دیدار رده‌بندی رفت. او برای کسب مدال برنز مقابل برانکو دوکیچ از صربستان قرار گرفت که با امتیاز عالی این حریف را شکست داد و به مدال برنز رسید. محمد جهانگیری در وزن 110کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم کشتی‌گیر بلغارستانی را شکست داد. او برای رسیدن به یک‌چهارم با نتیجه 4بر 3 مقابل لازلو از مجارستان شکست خورد و با توجه به راهیابی حریفش به فینال در جدول بازنده‌ها قرار گرفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. جهانگیری در گروه بازنده‌ها عمر الکلینی از مصر را با نتیجه 8بر صفر شکست داد و در دیدار رده‌بندی دمیترو استریژکوزین از اوکراین را با نتیجه 9بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید. تنها کشتی‌گیر ایران که در 5وزن نخست موفق به کسب مدال نشد محمد کمالی در وزن 55کیلوگرم بود که در همان دور نخست با نتیجه 6بر 2مقابل ماکسیم چوبنکو از اوکراین شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد کمالی از دور مسابقات حذف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید