• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 6 مرداد 1401
کد مطلب : 167166
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/L9XBA
+
-

طلای المپیک را می‌خواهم

علی احمدی‌وفا برنده مدال طلای نوجوانان جهان حمید سوریان را الگوی خودش می‌داندو امیدوار است مدال‌های زیادی در رده‌های بالاتر بگیرد

طلای المپیک را می‌خواهم

علی احمدی‌وفا در مسابقات قهرمانی جهان در حالی طلای وزن 48کیلوگرم را برد که حدود یک ماه پیش در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نقره رسیده بود. او در فینال مسابقات جهانی همان کشتی‌گیر هندی را برد که در فینال آسیا مقابلش شکست خورده بود. به این ترتیب احمدی‌وفا علاوه بر کسب مدال طلا انتقام شکست در قرقیزستان را هم گرفت. این کشتی‌گیر اهل ایذه در طول مصاحبه از کمبود امکانات در استانش گلایه داشت اما ابراز امیدواری کرد با این مدال دل همشهری‌هایش را شاد کرده باشد.

   کار نیمه‌تمام در قهرمانی آسیا را در جهانی به خوبی تمام کردی. نظر خودت چیست؟
خدا را شکر توانستم مدال طلا بگیرم. این طلا نتیجه زحمات مربیان و خانواده‌ام بود. هدف من کسب مدال المپیک است و برای این هدف هر روز بیشتر از قبل تلاش می‌کنم تا به هدفم برسم.

    یک ماه قبل در مقابل حریف هندی شکست خورده بودی اما این بار او را در فینال شکست دادی. از این مبارزه برایمان بگو.
در فینال آسیا هم کشتی نزدیکی گرفتیم که متأسفانه با نتیجه 7بر 6شکست خوردم و دستم به مدال طلا نرسید. مربیان تأکید داشتند می‌توانم این کشتی‌گیر را شکست دهم. من هم به این خودباوری رسیده بودم که شکست قهرمانی آسیا را باید جبران کنم تا اینکه خدا خواست و در فینال جهانی دوباره با این حریف هندی روبه‌رو شدم. خدا را شکر این بار نتیجه به نفع من بود و شرمنده مربیان و مردم نشدم.

    بچه‌های ایذه در روز اول یک طلا و یک نقره برای ایران کسب کردند که برای یک شهر کوچک نتیجه بی‌نظیری است.
استان خوزستان از سال‌ها قبل مهد کشتی فرنگی ایران بوده و تب کشتی در ایذه بسیار گرم است. با افتخار می‌گویم اهل ایذه هستم ولی منطقه ما بسیار محروم است و برای حداقل‌ها هم مشکل داریم. اگر به منطقه ما رسیدگی شود مطمئن باشید خیلی از ورزشکارانش در سطح دنیا بزرگی می‌کنند. ایذه پتانسیل بالایی دارد و فقط باید دیده شود.

    کشتی فرنگی طی سالیان اخیر ستارگان زیادی داشته است. تو کدام یک از آنها را دوست داری و الگوی خودت قرار دادی؟
بدون شک همه دوست دارند مثل آقاحمید سوریان صاحب چندین مدال طلای جهان و المپیک شوند. آقاحمید اسطوره کشتی فرنگی است که مثل ایشان شدن خیلی سخت است ولی من ان‌شاءالله راه ایشان را می‌روم. آقاحمید در ایتالیا هم حضور داشتند و خیلی به ما کمک کردند. ایشان نکات فنی زیادی را در طول کشتی و در سالن گرم به همه بچه‌ها گوشزد می‌کردند. حضور ایشان در کنار تیم فرنگی یک افتخار است و همه رقبای خارجی وقتی ایشان با ما حرف می‌زد نگاه می‌کردند و معلوم بود یک ترسی در آنها ایجاد می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید