• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167014
+
-

فرزندان ایرانیم

معرفی کتاب
فرزندان ایرانیم

 داستان‌های طنز با حال و هوای جنگ و دفاع‌مقدس سوژه نوشتن کتابی با نام «فرزندان ایرانیم» به قلم داوود امیریان شده است.
امیریان در این کتاب که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده خاطرات خود از دوره آموزش در زمان جنگ تحمیلی را با زبانی طنز روایت و فضای خشک و خشن جنگ را خواندنی و شیرین کرده‌است. این کتاب با معرفی نویسنده آغاز و آرام وارد صحنه‌های داستانی طنزآلود امیریان می‌شود. در این کتاب که برای گروه سنی نوجوانان و با زبانی داستانی نوشته شده می‌توانید خاطرات شیرین و خواندنی یک بسیجی از دوران آموزشی در پادگان 21حمزه سیدالشهدا(ع) و در زمان جنگ ایران و عراق را بخوانید.
شرح دوران کودکی، استفاده شناسنامه دیگری برای اعزام به جبهه به‌علت ‌کمی سن، خاطرات تلخ و شیرین دوران آموزشی در کنار دیگر افراد اعزامی که اکثراً هم سن و سال نویسنده کتاب بوده‌‌اند، خشم شب و دستپاچگی بچه‌ها و پدید‌آمدن لحظات به یادماندنی، حضور در کلاس‌های عقیدتی، غافلگیری و خلع سلاح نگهبانان توسط مسئولان گروهان‌ها و درگیری با مسئولان توسط بچه‌های آسایشگاه طی یک برنامه از پیش تعیین شده، تنبیه‌ها و تشویق‌ها و... محتوای این خاطرات را در برمی‌گیرد.
 این کتاب رتبه اول بخش خاطره در پنجمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس در سال 1379و رتبه اول بخش تألیف و تقدیر را در نخستین جشنواره ادب پایداری به‌دست آورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
فرزندان ایرانیم