• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 مرداد 1401
کد مطلب : 166996
+
-

کوتاه از حادثه/ماجرای مرموز کشف جسدی در پارک

 یک ماه پس از کشف جسد زنی در یکی از پارک‌های جنوب تهران مأموران پلیس آگاهی زنی را به‌عنوان مظنون بازداشت کردند که گمان می‌رود در این جنایت دست داشته باشد.
به گزارش همشهری، شامگاه ۱۴ تیر به کلانتری ۱۱۷جوادیه راه‌آهن خبر رسید که جسد زنی میانسال در گوشه یکی از پارک‌ها کشف شده است. به این ترتیب ماجرا به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران گزارش و به دستور او تحقیقات در این خصوص آغاز شد.
اولین نفری که این جسد را دیده و ماجرا را به پلیس گزارش کرده بود مرد بی‌خانمانی بود که در پارک زندگی می‌کرد. او درباره چگونگی کشف این جسد به مأموران گفت: مدتی است که شب‌ها در این پارک می‌خوابم. امشب (شب حادثه) هم در پارک بودم که کنار فنس‌ها بسته‌ای آبی‌رنگ و بزرگ دیدم. کنجکاو شدم و جلو رفتم. یک کیسه آبی رنگ روی آن بود. کیسه را کنار زدم و یک چمدان بزرگ دیدم. با خودم گفتم شاید داخل چمدان وسیله باارزشی باشد و زیپ آن را باز کردم و دیدم که داخلش یک کیسه زباله مشکی رنگ است. همزمان بوی بدی هم از داخل چمدان احساس کردم و متوجه شدم که داخل چمدان یک جنازه است. ترسیدم و فورا با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را خبر دادم. این مرد در ادامه گفت: چند دقیقه بعد وقتی مأموران آمدند و کیسه را باز کردند معلوم شد که جسد یک زن داخل چمدان است که به قتل رسیده است.
هیچ اوراق هویتی یا نشانه‌ای که هویت مقتول را نشان دهد همراه او نبود. او دهانش با چسب بسته شده بود و شواهد نشان می‌داد که او در محل دیگری بر اثر خفگی به قتل رسیده و سپس جسدش به پارک منتقل شده است. در این شرایط بود که جسد مقتول برای انجام بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد.
با وجود اینکه مأموران در مراحل اولیه نتوانسته بودند هویت مقتول را شناسایی کنند؛ اما در پزشکی قانونی با بررسی اثر انگشت هویت او روشن شد. از طرفی معلوم شد که خانواده مقتول مدتی قبل مفقود شدن او را به پلیس اطلاع داده بودند. آنها گفتند که این زن که حدود 70سال داشت در کار جمع‌آوری و فروش ضایعات بود و به تنهایی در خانه‌ای زندگی می‌کرد. آنطور که خانواده‌اش می‌گفتند او چندین النگو به ارزش حدود 150میلیون تومان داشت که بعد از حادثه مفقود شده بود و همین موضوع نشان می‌داد که‌این قتل به‌احتمال زیادی با انگیزه سرقت انجام شده است.
در ادامه بررسی‌ها معلوم شد که مقتول آخرین مرتبه با صاحبخانه‌اش دیده شده است. زمانی که صاحبخانه تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: من چند روز قبل او را دیدم. می‌گفت می‌خواهد مقداری ضایعات از زنی که در همسایگی مان زندگی می‌کند بخرد. در این شرایط بود که مأموران سراغ این زن رفتند و با مجوز قضایی او را بازداشت کردند. این زن اما دست داشتن در قتل زن مسن را انکار کرد. او گفت: این زن چند روز قبل سراغم آمد تا مقداری ضایعات بخرد. من هرچه داشتم به او دادم و حتی پول هم نگرفتم و بعد از آن هم دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه فهمیدم فوت شده است. بعد از آن هم در مراسم تشییع پیکرش شرکت کردم.
براساس این گزارش هم‌اکنون تحقیقات کارآگاهان پلیس برای رازگشایی از این جنایت ادامه دارد.

*****
سارق، ماشین و سرنشینش را دزدید
سارقی که با ایجاد تصادف ساختگی دست به سرقت خودرو می‌زد، در آخرین سرقت ماشینی را با سرنشینش دزدید اما تنها چند ساعت بعد به دام پلیس افتاد.
به‌گزارش همشهری، چند روز پیش مأموران کلانتری128 تهران در جریان سرقت یک خودروی سراتو در این منطقه قرار گرفتند و راهی محل سرقت شدند. مالباخته مردی بود که نگرانی در چهره‌اش موج می‌زد و مدعی بود که سارق ماشینش را به همراه دختربچه 12ساله‌اش که داخل ماشین بوده، دزدیده است.
او در ادامه توضیح داد: درحالی‌که دخترم هم سوار ماشین بود، در حال عبور از خیابان بودم که یک خودروی پراید از پشت سر با ماشینم برخورد کرد. همان لحظه توقف کردم و پیاده شدم که ببینم ماشینم چقدر خسارت دیده است. راننده پراید هم درحالی‌که عذرخواهی می‌کرد از ماشینش پیاده شد و مرا به عقب ماشین کشاند تا محل تصادف را نشان دهد. اما در یک لحظه به سمت ماشین من دوید، پشت فرمان نشست و اقدام به فرار کرد. این در حالی بود که دختر 12ساله‌ام که داخل ماشین بود، وحشت کرده بود و جیغ می‌کشید.
با اظهارات این مرد و با توجه به حساسیت موضوع، مشخصات خودروی مسروقه به تمامی تیم‌های گشت پلیس اعلام و طرح مهار به اجرا گذاشته شد. تیم‌های گشتی پلیس تمامی خیابان‌های منتهی به محل سرقت را زیرنظر گرفتند تا اینکه دقایقی بعد خودروی مسروقه در یکی از خیابان‌ها مشاهده شد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، گفت: در یک عملیات منسجم و پلیسی خوشبختانه خودروی مسروقه متوقف و سارق دستگیر و دختربچه 12ساله مالباخته نیز صحیح و سالم تحویل پدرش شد.
وی ادامه داد: با دستگیری متهم که مردی 50ساله است معلوم شد خودروی پرایدی که وی با استفاده از آن اقدام به تصادف ساختگی با خودروی سراتو کرده بود نیز سرقتی است و متهم چند روز قبل آن را با همین شگرد دزدیده بود.
سرهنگ موقوفه‌ای گفت: متهم که مجرمی سابقه‌دار است و تا‌کنون 10بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف راهی زندان شده است به سرقت‌های سریالی با شگرد تصادف ساختگی اعتراف کرد و معلوم شد که وی هفته گذشته از زندان آزاد شده و به محض آزادی، سرقت‌هایش را از سر گرفته بود که خوشبختانه دستگیر شد و تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی وی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید