• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 مرداد 1401
کد مطلب : 166959
+
-

استقلال-سپاهان عجب افتتاحیه‌ای!

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر انجام شد قهرمان فصل گذشته، این فصل را با سپاهان شروع می‌کند و با تراکتور با پایان می‌رساند

قرعه‌کشی لیگ برتر ایران برای فصل 02-1401 روز گذشته برگزار شد و نکته جالب این قرعه‌کشی، رقم خوردن چند رویارویی بزرگ در هفته‌های ابتدایی لیگ بود. نخستین گوی‌های خارج‌شده از ظرف، نام استقلال و پرسپولیس را بر خود داشتند و به این ترتیب دربی تهران نخستین مسابقه‌ای بود که زمان برگزاری‌اش در جدول بازی‌ها مشخص شد. براساس این قرعه، سرخابی‌ها در هفته دوازدهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت و دربی برگشت هم در هفته بیست‌وهفتم برگزار خواهد شد. در دور رفت، پرسپولیس قبل از دربی در کرمان به مصاف تیم مس می‌رود و استقلال هم قبل از دربی با تیم هوادار روبه‌رو خواهد شد. هوادار فصل گذشته با رضا عنایتی حریف آسانی برای آبی‌ها بود و در هر دو بازی رفت و برگشت به این تیم باخت. اما امسال هدایت این تیم بر عهده ساکت الهامی است که فصل گذشته با نساجی به گربه‌سیاه استقلال تبدیل شده بود؛ او در لیگ به استقلال نباخت و تنها تیمی بود که از قهرمان گل نخورد و در جام‌حذفی نیز تیم مجیدی را در تهران حذف کرد.

   استقلال-سپاهان؛ تکرار افتتاحیه 88
اما اتفاق بسیار مهم این قرعه‌کشی، برخورد استقلال و سپاهان در هفته اول بود. بعد از اینکه قرعه پرسپولیس و استقلال به‌عنوان نخستین زوج از ظرف خارج شد، دومین زوجی که نامشان از ظرف بیرون آمد تیم‌های اصفهانی بودند. با شماره‌هایی که به زوج اصفهانی تعلق گرفت، مشخص شد که این دو تیم باید در هفته اول به مصاف پرسپولیس و استقلال بروند. یعنی مشخص شد که در هفته اول لیگ یا شاهد رویارویی سپاهان و پرسپولیس خواهیم بود و یا بازی استقلال و سپاهان. وقتی مهدوی و میرزاپور، اعداد دو تیم اصفهانی را مشخص کردند، میزبانی از سپاهان نصیب استقلال شد و میهمانی در خانه ذوب‌آهن به پرسپولیس رسید. تقابل استقلال و سپاهان در هفته اول، افتتاحیه هیجان‌انگیزی را برای لیگ بیست‌ودوم رقم خواهد زد. این دوئل، یادآور جنگ دو تیم در هفته اول لیگ نهم هم هست. در سال88 امیر قلعه‌نویی بعد از قهرمان‌کردن استقلال در لیگ هشتم و اختلافات فراوانش با واعظ آشتیانی راهی سپاهان شده و چند بازیکن استقلال را هم با خودش به اصفهان برده بود. بنابراین اتفاق جالبی بود که او در همان هفته اول به تیم استقلال برخورد کرد و بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی به بازی افتتاحیه لیگ نهم بدل شد. آن بازی را استقلال با تک‌گل امید روانخواه برد اما در پایان فصل این سپاهان بود که بالاتر از همه تیم‌ها به قهرمانی رسید. این‌بار هم تقابل این دو تیم در هفته اول و در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود.

  شروع پرسپولیس با گروه فلزات
وقتی استقلال به سپاهان خورد و پرسپولیس با ذوب‌آهن برخورد کرد، شاید پرسپولیسی‌ها نفس راحتی کشیدند، چون برای هفته اول نسبت به آن 2رقیب، بازی آسان‌تری نصیب‌شان شد. اما پرسپولیس هم در هفته دوم یک جدال سخت خواهد داشت و باید به مصاف فولاد خوزستان برود. تیم یحیی فصل گذشته نیز در هفته اول به فولاد خورد اما در آن زمان عبدالله ویسی سرمربی اهوازی‌ها بود و فولاد بدون نکونام در اهواز 3-1 به پرسپولیس باخت. این‌بار پرسپولیس پرستاره یحیی که ترجیح می‌داد در هفته‌های اول و تا زمان هماهنگ‌شدن به تیم‌های آسان‌تری بخورد، باید در هفته دوم به مصاف تیم نکونام برود که حالا پرمهره‌تر از هر زمان دیگری است.

  سپاهان؛ بدشانس‌تر از سرخابی‌ها
در میان 3تیم مدعی، قرعه سپاهان در هفته‌های ابتدایی سخت‌تر از پرسپولیس و استقلال به‌نظر می‌رسد. زردپوشان اصفهانی در 5هفته اول به‌ترتیب باید با استقلال، نساجی، گل‌گهر، فولاد و ذوب‌آهن بازی کنند. این در حالی است که استقلال به‌جز همان بازی اول مقابل سپاهان، دیگر حریف سختی در هفته‌های ابتدایی ندارد. آبی‌ها در هفته‌های دوم و سوم باید با دو تیم تازه‌صعودکرده یعنی ملوان و مس کرمان بازی کنند. درست مثل فصل گذشته که در همان 4هفته اول با دو تیم تازه‌وارد بازی کردند. پرسپولیس هم به جز بازی با فولاد، فقط یک بازی سخت در هفته‌های ابتدایی دارد؛ رویارویی با آلومینیوم در اراک که در هفته سوم انجام می‌شود. فصل گذشته هم پرسپولیس دقیقا در همین هفته سوم در اراک به مصاف آلومینیوم رفت و یک بر صفر باخت!

  برنامه هفته اول
نفت آبادان-فولاد خوزستان
مس کرمان-نفت مسجدسلیمان
هوادار-آلومینیوم اراک
سپاهان-استقلال
مس رفسنجان-نساجی مازندران
ملوان بندرانزلی-پیکان
تراکتور-گل‌گهر سیرجان
پرسپولیس-ذوب‌آهن

این خبر را به اشتراک بگذارید