• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 4 مرداد 1401
کد مطلب : 166952
+
-

دیوار بلند شهرداری مقابل فساد

مدیریت شهری تهران مبارزه با فساد از طریق اصلاح رویه، هوشمند کردن فرایند و مسئولیت‌پذیری پرسنل را در دستور کار دارد

مدیریت
دیوار بلند شهرداری مقابل فساد

 مقابله با فساد، اولویت اقدامات شهرداری تهران و کلیدواژه‌ای است که سکاندار پایتخت به‌طور مستمر در سخنرانی‌هایش بر آن تأکید دارد. اصلاح رویه‌ها، هوشمند کردن فرایندها و افزایش مسئولیت‌پذیری پرسنل، 3راهکار اصلی و اساسی شهرداری تهران در راستای مقابله با فساد است و شهرداری تهران هم با نظارت‌های تخصصی در حال پیگیری این موضوع است. فسادستیزی در این دوره مدیریت شهری، آنچنان مورد تأکید علیرضا زاکانی است که گفته «مقابله با فساد از طریق این راهکارها محقق می‌شود و می‌توان با شفافیت، مسیر کار خودمان را همراه با تلاش و کوشش برای پیشرفت و آبادانی شهر دنبال کنیم و هم در این مسیر شاهد پاکی و خدمت شایسته باشیم. در مبارزه با فساد رحم هم نمی‌کنم.» او چندین‌بار تاکنون تأکید کرده که «خط قرمز ما فساد است و مدیر باید جرأت اقدام داشته باشد. اگر قرار است در شهرداری تهران با تخلفات برخورد شود، اولویت با دانه‌درشت‌ها و افرادی است که گمان می‌کنند به‌دلیل برخورداری از رانت ثروت و قدرت در حاشیه امن قرار دارند.»
حالا حدود 10ماه از فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید می‌گذرد و در همین مدت‌ زمان کوتاه اقدامات خوبی در راستای فسادستیزی بخش‌ها و معاونت‌های مختلف به‌ویژه در 10حوزه ازجمله معاونت عمرانی، مالی و اقتصادی و... انجام شده و شهرداری تهران نشان داده است در این حوزه دغدغه دارد و عزم خود را برای مقابله با این معضل جزم کرده است.

انتخاب افراد اصلح
مبارزه با فساد در نهاد عریض‌وطویل شهرداری مطالبه شهروندان و اعضای شورای شهر تهران است؛ گرچه بنا بر دلایلی ازجمله موارد امنیتی و محرمانه بودن برخی اطلاعات و... گزارشی از کارهای صورت‌گرفته ارائه نشده است. به‌هرحال همانطور که فساد دارای ابعاد پیچیده‌ای است قطعا مقابله با آن هم پیچیده و زمان‌بر خواهد بود؛ بنابراین در مدت‌زمان کمتر از یک سال نباید انتظار معجزه داشت. شهرداری تهران اقداماتی مانند برخورد با افراد خاطی، انتخاب مدیران پاکدست و کارآمد، اصلاح فرایندهای آسیب‌زا و فسادخیز و... را شروع کرده و حتما به‌زودی شهروندان شاهد تأثیرات مثبت آنها خواهند بود.

صیانت از کرامت انسانی
اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با فساد به‌دلیل صیانت و حفظ کرامت انسانی و محرمانه بودن برخی از موضوعات، با محدودیت‌هایی مواجه است، اما باتوجه‌به شائبه‌های پیش‌آمده سازمان حراست شهرداری تهران گزارشی از اقدامات انجام شده در 10حوزه را ارائه داده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید