• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 4 مرداد 1401
کد مطلب : 166900
+
-

جنگ خبرنگاران نقل‌وانتقالاتی

رومرو و رومانو در حوزه اخبار فوتبالی به‌اندازه خبرگزاری‌های بزرگ دنیا اعتبار به‌دست آورده‌اند و حالا با هم رقابت دارند

رقابت بین جرارد رومرو و فابریتزیو رومانو، 2خبرنگار معتبر اخبار نقل‌وانتقالاتی به‌طرز عجیبی شدید شده است. آنها رقابت سختی برای انتشار زودتر اخبار دارند. شهرت آنها به‌حدی رسیده که به‌زودی باید اخبار هواشناسی و پیش‌بینی‌های سیاسی را هم از صفحه این دو پیگیری کنیم. هم‌اکنون جرارد رومرو خبرنگاران و افرادی را استخدام کرده تا سوژه‌های مورد نظرش را در سرتاسر اروپا پیگیری کنند. او برای آنکه خبر توافق سه‌ویا با بارسلونا بر سر فروش ژول کنده را از رومانو زودتر منتشر کند، با هتل محل اقامت این بازیکن که آن هم از طریق آدم‌هایش به اطلاع او رسیده تماس گرفته. منشی هتل به رومانو اطلاع داده که به‌دلیل مسائل امنیتی و قانون هتل نمی‌تواند او را به اتاق آقای کنده وصل کند. همین برای رومانو کافی بود تا بفهمد حدس و اطلاعات افرادش درست بوده و کنده برای مذاکرات نهایی با بارسلونا در نزدیکی مدیران این باشگاه اقامت گزیده است.
رومرو یکی از پست‌های رومانو را کوت کرده و درباره خبر او در رابطه با انتقال کنده به بارسا نوشته که این خبر درست است اما او زودتر آن را اعلام کرده است و چیز جدیدی در آن وجود ندارد.
اعتبار این دو در 2 سال اخیر به ‌اندازه‌ای بالا رفته که خود باشگاه‌ها و مدیران و بازیکنان و ایجنت‌ها مستقیم به آنها خبر می‌دهند و همگی به خبرنگار و کارمند بی‌جیره و مواجب آنها تبدیل شده‌اند. در برخی موارد برخی بازیکنان متعجب از کانال‌های اطلاعاتی قوی این دو می‌گویند حتی خانواده‌شان هم از مذاکره با باشگاهی دیگر خبردار نبودند اما رومانو و رومرو خبرش را داشتند. طبیعتا اخباری که رومرو درباره باشگاه‌های اسپانیایی منتشر می‌کند معتبرتر است چون خودش اسپانیایی است. در این میان، برخی ایجنت‌ها و مدیران هم گاهی اقدام به ارسال اخبار نادرست می‌کنند تا از طریق اعتبار این دو خبرنگار به خواسته خود برسند. برای مثال می‌توان به اخبار مربوط به علاقه بارسا به جذب اینیگو مارتینس از بیلبائو اشاره کرد که از همین طریق خبرش پخش شد اما بعدا خود رومرو اعلام کرد خبر دروغین بوده و برای پرت کردن حواس چلسی از توافق بین سه‌ویا و بارسا از سوی باشگاه کاتالونیایی منتشر شده است.
  فابریتزیو رومانو: روزنامه‌نگار ورزشی 29ساله اهل ایتالیا از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت است. او از ۱۹ سالگی در اسکای‌اسپرت حضور داشته و بیشتر معروفیتش برای اخبار مربوط به نقل و انتقالات فوتبال است. او از طرفداران واتفورد در لیگ برتر است!
  جرارد رومرو: خبرنگار 36ساله اسپانیایی که قبلا در تلویزیون برنامه داشت و حالا خودش به‌تنهایی یک رسانه ورزشی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید