• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 مرداد 1401
کد مطلب : 166811
+
-

تأکید رئیسی بر ضرورت توسعه اقتصادی ایران در دیدار سفرای جدید

جمعی از سفیران جدید ایران روز شنبه پیش از عزیمت به محل مأموریت خود به حضور رئیس‌جمهور رسیدند و با وی دیدار و گفت‌وگو کردند. سیدابراهیم رئیسی در این دیدار سفیران را نمایندگان نظام اسلامی معرفی کرد که باید منافع و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی و تأمین کنند.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر لزوم ارزیابی عملکرد سفرا براساس اهداف تعیین‌شده برای هر کشور ازجمله میزان کمک به توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به امور ایرانیان خارج از کشور، رعایت و بسط ارزش‌های اسلامی و انقلابی در رفتار فردی و خانوادگی سفرا و مقابله با هرگونه روابط ناسالم اقتصادی در حوزه مأموریت، آنان را موظف به تلاش برای تحقق نهایی اهداف و سیاست‌های کشور دانست. رئیسی برای سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لهستان، گرجستان، سیرالئون، چک، لبنان، هند و همچنین نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو آرزوی موفقیت کرد. براساس این گزارش، محمود ادیب قرار است به‌عنوان سفیر جدید ایران در گرجستان جایگزین اکبر قاسمی  در تفلیس شود. ایرج الهی‌دهقی، رئیس اداره دوم اوراسیای وزارت امور خارجه هم جایگزین علی چگنی در دهلی نو شد. مجتبی امانی، رئیس پیشین دفتر حافظ منافع ایران در قاهره (مصر) هم به‌عنوان سفیر جدید در بیروت منصوب شد. امانی ۹ سال از فعالیت دیپلماتیک خود در وزارت امور خارجه را در کشور مصر گذرانده است. حسین غریبی هم که چندی است به‌عنوان سرپرست سفارت ایران در ورشو مشغول به فعالیت است، به‌عنوان سفیر جدید ایران در لهستان منصوب شد. حجت‌الاسلام سیدخلیل ساداتی امیری هم به‌عنوان سفیر جدید ایران در سیرالئون منصوب شد. ساداتی‌ امیری در سوابق کاری‌اش عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در گینه کوناکری نیز بوده است.سیدمجید قافله‌باشی، معاون پژوهشی و مطالعاتی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری چک شد.

 ایروانی جایگزین تخت‌روانچی
سعید ایروانی هم به جای مجید تخت‌روانچی به‌عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد. ایروانی پیش از این به‌عنوان کاردار سفارت ایران در بغداد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی فعالیت کرده و در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد نیز ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت. علی بحرینی هم به‌عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو به‌جای اسماعیل بقایی‌هامانه عهده‌دار این سمت شد.  سفیر ایران در اتیوپی و نماینده ایران در اتحادیه آفریقا، نماینده وزارت امور خارجه در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، ریاست اداره حقوق بشر وزارت خارجه و فعالیت در بخش سیاسی سفارت ایران در برلین ازجمله فعالیت‌های علی بحرینی در طول دوران فعالیتش در بحرین است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید