• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166745
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jRGY4
+
-

بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حجاب

داشتن حجاب یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام است که به زنان اجازه می‎دهد با حفظ جایگاه انسانی خود در فعالیت‌های گوناگون اجتماعی نقشی کارآمد و سازنده داشته باشند. مسلما زن بدون حجاب نمی‌تواند آزادی، کرامت و آرامش خود را پاس بدارد و حضور او مفید و سازنده نخواهد بود؛ بنابراین لازم است به بحث حجاب توجه ویژ‌ه‎ای شود.
به‎گزارش فارس، بر همین اساس رهبرمعظم انقلاب همواره نسبت به مسئله حجاب تأکیدها و توصیه‌هایی داشتند و در بیانات مختلف خود، به موضوع اهمیت عفاف و حجاب اشاره کرده‌اند که در ادامه به بازخوانی بخشی از بیانات معظم‌له دراین باره می‎پردازیم.

آنچه حرام شرعی است نباید به‌صورت آشکار انجام شود
رهبرمعظم انقلاب 17اسفند 97در دیدار مداحان اهل‌بیت(ع) درباره مسئله‌ حجاب تأکید می‎کنند: «پول‎های زیادی خرج می‎کنند، فعالیت زیادی می‎کنند، صدها رسانه را- از انواع و اقسام رسانه‌ها- به‎کار می‎گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ حساس، [یعنی] نقطه‌ هویت مستقل فرهنگی زنِ مسلمان اثرگذاری کنند... که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید 4دختر فریب بخورند و در خیابان حجاب‎شان را بردارند... خب، تا اینجا مسئله‌ای نیست؛ [اما] آنچه بنده را حساس می‌کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب می‎شوند، مسئله‌ «حجاب اجباری» مطرح می‌شود؛ معنایش این است که یک عده‌ای نادانسته- حالا من می‎گویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطی را دنبال می‎کنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند.»!

اسلام، انسان را شناخته که حکم حجاب داده است
مقام معظم رهبری در 20آبان‎ماه سال 94نیز در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تأکید کردند: «بعضی‌ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ خیال می‎کنند کار [فرهنگی این است‌]؛ می‎گویند باید دانشجو شاد باشد! شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است، اما چه‌جوری؟ به چه قیمتی؟ غربی‌ها چقدر بهره ‌برده‌اند از این اختلاط دختر و پسر که ما بهره ببریم؟ آیا هوس‎ها کنترل‌شده است یا هوس‎ها تحریک‌شده است؟ این‌همه جنایت جنسی امروز دارد در آمریکا و در اروپا اتفاق می‌افتد؛ به جنس مخالف هم دیگر حالا اکتفا نمی‎کنند! و از این بدتر هم خواهد شد. اسلام انسان را شناخته است که حکم حجاب را داده، حکم عدم‌اختلاط زن و مرد را داده.»

هر کشوری یک اصولی دارد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین سال، یعنی در 4شهریورماه سال 94در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت‌ هم تأکید کردند: «در همه‌ دنیا مراقبت از محصولات فرهنگی و کتاب و مانند اینها وجود دارد... وقتی نوبت به کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به مقدسات دینی اسلام می‎رسد، آنجا آقایان می‎شوند آزادیخواه و طرفدار آزادی بیان! اما راجع به هولوکاست که پیش می‌آید، نه؛ آزادی بیان وجود ندارد. مسئله‌ حجاب همین‌جور است، مسائل دیگر همین‌جور است؛ بله، هر کشوری یک اصولی دارد که این اصول باید مراقبت بشود و دستگاه‌های حاکمیتی باید این اصول را رعایت کنند؛ رودربایستی ندارد.»

تخریب‌کنند‌گان فرهنگ تردید را ترویج می‎کنند
رهبر معظم انقلاب در نوروز سال 93در بیانات خود در حرم مطهر رضوی می‌فرمایند:‌ «لذت؛ «اصاله‌اللّذّه» همان سوغات فرهنگ غربی است؛ هرچه موجب لذت بشود؛ خب، یکی با اعتیاد لذت می‌برد، یکی با شهوات جنسی لذت می‌برد، یکی با کتک زدن این ‌و آن لذت می‌برد؛ هرچه مایه‌ لذت کسی باشد، این را مباح می‎دانند ـ کسانی‌ که این حرف‌ها را ترویج می‌کنند، نمی‌شود در مقابل اینها بی‌تفاوت ماند. کسانی اباحه‌گری را ترویج می‎کنند. دستگاه‌ها باید احساس وظیفه کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید