• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166743
+
-

حکم موقت در ممنوعیت استرداد دیپلمات ایرانی

دادگاهی در بروکسل بلژیک، انتقال اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی که به‌صورت غیرقانونی و نقض آشکار کنوانسیون۱۹۶۱ وین در این کشور بازداشت شده را موقتاً ممنوع کرد.
به گزارش مهر، قرار است روز چهارشنبه با برگزاری یک جلسه استماع، دولت بلژیک توضیحاتش را درباره علل اضطراری بودن انتقال اسدالله اسدی بیان کند. این در حالی است که پارلمان بلژیک به‌تازگی لایحه تبادل زندانیان بین بروکسل و تهران را تصویب کرد. این لایحه با ۷۹رأی مثبت، ۴۱رأی مخالف و ۱۱رأی ممتنع در پارلمان بلژیک به تصویب رسید. این لایحه به زندانیان دو طرف اجازه می‌دهد تا مدت محکومیت خود را در کشورهایشان بگذرانند. کمیسیون روابط خارجی پارلمان بلژیک 2هفته پیش از این، این معاهده را به تصویب
 رسانده بود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این در پاسخ به سؤالی درخصوص آخرین وضعیت اسدالله اسدی دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک گفت: درباره آقای اسدالله اسدی، جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را بارها اعلام و تأکید کرده است. بحث موافقتنامه‌های قضایی اعم از استرداد مجرمین یا همکاری‌های مربوط به مباحث کیفری و مدنی بین کشورها یک موضوع عادی است.  اسدالله اسدی در سال۲۰۲۱ میلادی  به بهانه برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در نشست سالانه گروهک منافقین در فرانسه، به ۲۰سال حبس محکوم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید