• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166608
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxPjk
+
-

تعدادی از مداحان اهل‌بیتع با‌ شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کردند

شهر آماده برگزاری مراسم محرم

شهرداری پایتخت زمینه‌های همکاری با هیئت‌های عزاداری را تقویت می‌کند

گزارش
شهر آماده برگزاری مراسم محرم

 با نزدیک شدن به ایام محرم، بیستمین نمایشگاه عطر سیب از این هفته شروع به‌کار می‌کند. این رویداد فرهنگی که به همت شهرداری تهران و برای حمایت از هیئت‌ها و مراسم عزاداری ایام محرم از ابتدای سال‌های 80 برقرار شده، نتیجه همکاری میان شهرداری، هیئات و خیرین است. همزمان معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری که در حوزه فرهنگی به فعالیت می‌پردازند، در حال آماده کردن شهر برای ایام محرم هستند.
به‌گزارش همشهری، در روز‌های گذشته شهردار تهران نیز در دیدار با مداحان اهل‌بیت(ع)، زمینه‌های تداوم و تقویت همکاری را بیان کرد. در نشستی که در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، جمعی از مداحان تهرانی مانند نریمان پناهی، جواد حیدری، محمد کمیل، ابوالفضل بختیاری، حسین محمدی‌فام، حسین مردانی، کاظم غفارنژاد، احد قدمی، محسن عربخالقی، حنیف طاهری، مهدی ارضی، حاج امیر عباسی، سیدعلی مومنی، حسن حسینخانی، محمدحسن فیضی، مجتبی قره‌گزلو و محسن عراقی نظرات خود را درباره فعالیت هیئت‌های مذهبی در این ایام بیان کردند. همچنین رؤسا و دبیران حوزه‌های علمیه کشور در مسجد جامع صفا با علیرضا زاکانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
رویداد فرهنگی «عطر سیب» یکی از برنامه‌های سابقه‌دار سازمان فرهنگی هنری است که از 2دهه قبل با هدف ایجاد بستری برای عرضه اقلام و اجناس موردنیاز هیئت‌های مذهبی‌ در ماه‌های محرم و صفر شکل گرفت. این مراسم در هفته پایانی ماه ذی‌الحجه با برپایی یک نمایشگاه آغاز می‌شود. سال گذشته در این نمایشگاه که در میدان امام حسین(ع) شروع به‌کار کرد، لوازم موردنیاز برای سیاه‌پوشی هیئت‌ها، ابزار و مواداولیه پخت‌وپز، تجهیزات برقی و صوتی، ظروف یک‌بار‌مصرف و... عرضه شد. اهدای بن خرید اقلام به هیئت‌هایی که در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده‌اند نیز بخش دیگری از این رویداد است که امسال پس از حدود 4سال کم رونق بودن، دوباره فعالیتی قابل توجه خواهد داشت.

ایجاد هویت با خلق آثار هنری
مراسم هفتمین جایزه هنری غدیر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد و شهردار تهران در این مراسم، با اشاره به اینکه هنوز عطر غدیر به مشام می‌رسد، گفت: «یکی از ویژگی‌های غدیر پیوستگی با حب، محبت، امامت و اهل‌بیت علیه‌السلام است و از این‌رو بسیار خشنود هستم در هفتمین جایزه هنری غدیر در موزه آیینی امام‌علی(ع) بعد از ۲ سال وقفه به‌دلیل کرونا، امروز دور هم جمع هستیم.» زاکانی ادامه داد: «یکی از ویژگی‌هایی که باید در تهران به آن توجه شود، توجه به بعد هنری است؛ زیرا تهران به جز پایتخت نظام اسلامی ایران هویت دیگری ندارد و این بی‌هویتی بسیار سخت است.»
وی ادامه داد: «زمانی که به در و دیوار تهران نگاه می‌کنیم شاهد هویتی نیستیم و این بی‌هویتی در کلانشهر تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین کلانشهر غرب آسیا با داشتن بیشترین فرهیخته، دانشمند و بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها در حوزه فناورانه نیز مشهود است. شهردار تهران افزود: یکی از ویژگی‌هایی که می‌توان برای شهر تهران متصور شد، خلق آثار هنری است و ما در مجموعه مدیریت شهری، خود را مکلف می‌دانیم از آثار هنری و خالق آنها حمایت کنیم و در ادامه نیز خاکسار خالق این هنرها و اثرها باشیم و این را برای خود افتخار بزرگی می‌دانیم.»
در این مراسم از فرهاد قائمیان (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون)، بهروز شعیبی (کارگردان و بازیگر) و محمد معتمدی (خواننده) با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران تجلیل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید