• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 30 تیر 1401
کد مطلب : 166471
+
-

عدد خبر/۸۰ درصد

۸۰ درصد
حق‌آبه‌های مصوب تالاب‌های کشور تاکنون تامین نشده و لازم است مدیریت بهتری در این زمینه صورت گیرد. به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالجودی، معاونت محیط‌زیست تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دولت با جدیت به‌دنبال دریافت حق‌آبه‌ تالاب‌هاست تا وضعیت تالاب‌ها بعد از دو سال خشکسالی بهبود یابد.

100 کیلومتر 
دود ناشی از آتش‌سوزی اخیر تالاب هورالعظیم بوده که از بخش عراقی تالاب تا داخل شهرهای استان خوزستان رسوخ کرده است. به گزارش ایرنا، جریان باد غالب که عمدتا شمال غرب به جنوب شرقی است باعث شده تا مردم شهرستان‌ها با مشکلات تنفسی و زیست‌محیطی روبه‌رو شوند.

40 سانتیمتر
شدن عمق تالاب انزلی موجب مرگ دسته جمعی ماهیان شده است. به گزارش همشهری، سیدحسن جعفری سرپرست اداره محیط‌زیست انزلی در این‌باره گفت: گرمای هوا و کاهش میزان اکسیژن آب عامل اصلی این اتفاق ناخوشایند طی روزهای اخیر شده است.

1.5 میلیون
تومان قیمت هر سنجاب زاگرسی است که این روزها در برخی شبکه‌های اجتماعی به‌صورت غیرقانونی به فروش می‌رسد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به این خبر از رشد قاچاق سنجاب در استان‌های زاگرس‌نشین نظیر ایلام، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید