• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 29 تیر 1401
کد مطلب : 166411
+
-

دستگیری کلاهبرداری که در 8استان تحت تعقیب بود

دستگیری کلاهبرداری که در 8استان تحت تعقیب بود

مرد شیاد که در 8استان به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار داشت، در تازه‌ترین شگردش با دسته چک مسروقه طلا می‌خرید و پیش از نقدشدن چک، از بانک می‌گریخت.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل با شکایت یکی از شهروندان در پلیس آگاهی فردیس کرج آغاز شد. مالباخته درباره آنچه اتفاق افتاده بود گفت: مقداری طلا و جواهرات برای فروش در یکی از سایت‌های فروشگاهی آگهی کردم. چند ساعت بعد فردی تماس گرفت و مدعی شد این جواهرات شبیه جواهراتی است که مدتی قبل همسرش گم کرده و حالا می‌خواهد برای خوشحال‌کردن او هرطور که شده این طلاها را از من بخرد.
شاکی ادامه داد: یک روز بعد او برای خرید طلاها آمد و بعد از دریافت آنها یک فقره چک به‌روز به من داد و قرار شد برای نقدشدن چک با هم به بانک برویم. در بانک منتظر بودیم تا نوبت‌مان شود اما درست در همان لحظات مرد شیاد درحالی‌که طلاها در دستش بود به بهانه‌ای از بانک خارج شد و فرار کرد.
شگرد این متهم نشان می‌داد که او از کلاهبرداران حرفه‌ای است و به‌احتمال زیاد با این ترفند از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است. به این ترتیب تحقیقات برای یافتن او ادامه پیدا کرد تا اینکه ماموران توانستند او را در عملیاتی غافلگیرانه در فردیس دستگیر کنند. سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهم ابتدا منکر انجام کلاهبرداری بود اما در ادامه اعتراف کرد که با عناوین مختلفی مثل وکیل پایه یک دادگستری، دادیار و مدیر دفاتر شورای حل اختلاف و پروانه کسب با رسته‌های شغلی مختلف از افراد مختلفی کلاهبرداری کرده است. همچنین در بازرسی مخفیگاه او یک دستگاه خودروی اپتیما کرایه‌ای، ۲۵۰برگ چک، ۴۴برگ چک سفید و تعداد زیادی مهر جعلی حوزه قضایی کشف شد.
در ادامه، بررسی سوابق متهم نشان داد که او دارای سوابق کیفری با اتهام کلاهبرداری و جعل عنوان است و در استان‌های قم، خراسان رضوی، البرز، تهران، فارس، هرمزگان، اصفهان و سمنان تحت تعقیب قرار دارد. تاکنون ۵۰نفر شاکی شناسایی شده‌اند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. سرهنگ نادربیگی با اعلام صدور مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی بازپرس شعبه۷ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از شهروندانی که از این متهم شکایتی دارند دعوت کرد تا به پلیس آگاهی شهرستان فردیس واقع در شهر فردیس، خیابان اهری، جنب ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس مراجعه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :